Ga naar inhoud

Aanhankelijkheid konijn


Sarina Kuipers

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb twee konijntjes, een voedster en een rammetje, en het rammetje heb ik al langer dan de voedster. Ik heb een super goeie band met hem, wat ik enorm fijn vind. Onze voedster hebben we geadopteerd en was een super goede match met mijn rammetje, alleen is ze erg bang. In de opvang kon ik haar gewoon optillen en leek ze absoluut niet bang. Ze is super gelukkig met mijn rammetje alleen vind ik het lastig om een band op te bouwen met haar. Mijn rammetje wilt altijd aandacht en dat geef ik hem ook graag, maar ik voel me dan toch schuldig naar mijn voedster, ik zou het ook super graag bij haar willen (zodat zij zich ook geliefd voelt). Ze kan wel wat geaaid worden als ze eet en heb haar wel een high five geleerd (hoe weet ik ook niet meer xD), maar ik blijf een schuldgevoel houden als ik mijn rammetje meer aandacht geef. Zijn er meer mensen met zo'n situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geef je beide konijnen wat ze nodig hebben. Je ram heeft behoefte aan aandacht, je voedster is daar wat minder fan van. Lijkt mij prima. Bij mij zijn trouwens ook de rammen heel aaibaar, de voedsters variëren van af en toe aaien tot liever helemaal uit de buurt blijven.

 

Optillen vinden konijnen heel eng. Voor hetzelfde geld ben je een roofvogel, weten zij veel. Vaak denken mensen dat een konijn het wel prima vindt, terwijl het dier eigenlijk van angst niet reageert.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik het het met Marjolein eens dat je een konijn nooit moet optillen, dat vindt geen enkel konijn leuk ook al geven ze dat niet altijd aan. 

 

Verder hoef je je geen zorgen te maken om je voedster dat ze zich niet geliefd voelt. Als ze genoeg liefde van haar konijnenmaatje krijgt is dat ruim voldoende voor haar. Dus een schuldgevoel is totaal onnodig! Mijn voedster geniet juist soms van knuffels terwijl mijn rammetje er niets van moet weten. Toch is het een fantastisch konijn en kan ik erg om hem lachen. Hij heeft het prima naar z'n zin bij ons en houdt gewoon eenmaal niet zo van knuffelen 🤷🏼‍♀️ Meeste konijnen zijn geen knuffeldieren en ik denk dat je juist veel geluk hebt dat jouw rammetje dat wel is! Dus geniet daar maar gewoon van ☺️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marjolein en miekmoek,

 

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik til mijn vrouwtje sowieso nooit op, alleen als we naar de dierenarts moeten en het lokken niet lukt! Mijn mannetje moet ik wat vaker optillen voor medicijnen 🤭

 

Ik ben inderdaad erg blij dat mijn mannetje wel van knuffelen houdt en geniet daar ook vol van! Ik probeer bij haar wel, ook met snoepjes geven dat ze bij me komt, en dat lukt wel, maar zodra mn hoofd te dichtbij komt vindt ze het te eng. Het is inderdaad accepteren en wie weet veranderd het ooit (ga er maar niet vanuit). Het voelt soms gewoon raar als ze toekijkt terwijl ik mn mannetje knuffel 🙈 Maar het zal inderdaad vast goed zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Sarina Kuipers:

Het voelt soms gewoon raar als ze toekijkt terwijl ik mn mannetje knuffel

Hahaha, m'n rammetje kijkt ook altijd heel gek als ik m'n voedster aai. Beetje jaloers, zo van "ze is mijn vriendinnetje!". Maar ja, zelf wil hij echt geen knuffels 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .