Ga naar inhoud

Ruzie tijdens eten


Amber.H

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een ram van 2 jaar en een voedster van 3 (allebei "geholpen") die sinds eind januari samen leven. Maar sinds een week of 6 wordt er ruzie gemaakt als ze 's avonds brokjes krijgen. Met ruzie bedoel ik jagen, vlinderen, grommen en stampen, dus nog niet bijten met plukken haar die in het rond vliegen. Als er geen eten in het spel is zijn ze lief samen, dan wassen ze elkaar en liggen ze tegen elkaar aan te slapen enzo.

Is dit lentegedrag of moet ik me zorgen maken dat het op den duur echt vechten wordt? Momenteel durf ik amper van huis omdat ik bang ben dat ze gaan vechten als ik er niet ben...

Heeft iemand tips die ik kan proberen om ze toch weer normaal samen te laten eten?

Thanks! 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is best normaal. Hier is er ook een hoop gedonder met eten. Als het daarbuiten niet is zou ik me geen zorgen maken dat het mis gaat hoor! 

Wat je zou kunnen doen is het eten uitstrooien, maar hier begint het al als ze me de trap op horen komen tijdens etenstijd. Zodra het eten er staat is het altijd snel afgelopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde als wat Eefje noemt. Zodra ze de bakjes of de deurklink horen, begint het gejaag en zodra het voer staat (en ze door hebben dat het er staat), is het klaar. Verder zijn ze hartstikke leuk met elkaar. Stoppen ze bij jou ook als het voer er staat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles geprobeerd, 1 bakje, 2 bakjes, een bordje; maakt allemaal niet uit.

De laatste paar dagen heb ik de automatische voerbak op timer gebruikt. Die vul ik terwijl ze slapen en hang ik op aan het hek van de ren. Als die bak dan open gaat is het een verassing dat ze eten krijgen en neem je dus de stress als ze weten dat ze eten gaan krijgen weg. Misschien een tip voor jullie.

En als die bak dan open gaat vallen de brokjes op de grond en worden ze inderdaad een beetje rond gestrooid en dit werkt wel een klein beetje.

Bedankt voor de tips!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .