Ga naar inhoud

Nestgedrag?


NekoNick

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Mijn lieve konijn Miyo van 8 jaar heeft sinds een paar jaar een vorm van, wat ik denk, nestgedrag.

 

Ze heeft het hele huis tot haar beschikking, maar slaapt 's nachts op de gang met andere andere kamers tot haar beschikking. Als ik 's ochtends wakker word, liggen er hier en daar hoopjes hooi and stro. Soms brengt ze het ook naar mij of mijn vriend toe. 

 

Waarom doet ze dit? Sowieso is Miyo een speciaal konijntje! Ze laat niet met zich sollen, maar in de ochtend rent ze rondjes om me heen, nibbelt ze aan mijn benen en maakt geluidjes. Vervolgens springt ze in mijn armen, sluit haar oogjes, graaft en nibbelt aan mijn armen. Hierna mag ik haar voor de rest van de dag niet meer oppakken! Haha. 

 

Alvast bedankt!

IMG-20200831-WA0036.jpg

aangepast door NekoNick
Foutjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze gecastreerd? Doet ze het alleen in de lente? Het kunnen onschuldige lentekriebels zijn, maar als z niet gecastreerd is, dan heb je kans dat er ellende is met haar baarmoeder. Heel veel voedsters krijgen daar op latere leeftijd kanker, plotseling hormonaal gedrag kan daar een symptoom van zijn. Gezien de leeftijd van je voedster is de kans dat ze dat heeft, tenzij ze gecastreerd is, zo groot dat ik het voor de zekerheid zou laten checken bij de dierenarts. 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Miyo is niet gecastreerd. Ze doet dit eigenlijk al sinds we haar hebben, maar doet het dus de laatste jaren vaker. Heel af en toe maakte ze wel eens een nestje met haar vacht, maar dat is gestopt.

 

Ze is recentelijk bij de dierenarts geweest en die vertelde dat ze in perfecte conditie is.

 

Ze is gek op mij (de enige bij wie ze dit gedrag vertoont) en dacht zelf dat ze misschien wat in de war is met haar hormoontjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei NekoNick:

Miyo is niet gecastreerd. Ze doet dit eigenlijk al sinds we haar hebben, maar doet het dus de laatste jaren vaker. Heel af en toe maakte ze wel eens een nestje met haar vacht, maar dat is gestopt.

 

Ze is recentelijk bij de dierenarts geweest en die vertelde dat ze in perfecte conditie is.

 

Ze is gek op mij (de enige bij wie ze dit gedrag vertoont) en dacht zelf dat ze misschien wat in de war is met haar hormoontjes

Ik zou dan wel aanraden om haar te laten castreren. Zo te zien heeft ze last van hormonen, en dat is best zielig. Daarnaast zou ik Miyo ook laten speeddaten of op koppelvakantie laten gaan in een konijnenopvang. Daar kan ze een lief vriendje uitzoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .