Ga naar inhoud

Gewicht en oorlengte Bo


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Bo woog vanmorgen nog steeds 672 gram, niet aangekomen dus.

Ze eet nu alles op (erwtjes, 60 gram biks, en groenvoer) dus ik had eigenlijk gedacht dat ze wel iedere dag zou aankomen. Dit is natuurlijk veel meer voeding als die ze normaal kreeg.

Ik weet dat haar lichaampje moet wennen aan de hoeveelheid. Hopelijk is ze morgen wel aangekomen. Ze voelt in ieder geval niet meer zo bottig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dus 's morgens 40 gram en 's avonds 40 gram? Dat is goed!

Dan geef ik haar nu al meer dan ik mijn andere nijn ooit gegeven heb. Weet je, er werd me vaak verteld, geef je nijn niet te veel eten want als hij dik wordt krijg je dat er nooit meer af.

Dat heeft er voor gezorgd dat ik altijd voorzichtig was in de hoeveelheid biks. Hooi hebben ze wel altijd onbeperkt gekregen. Omdat mijn andere konijn geen raskonijn is weet ik ook niet wat zijn gewicht zou moeten zijn. Hij weegt 1,3 kg en ziet er super goed uit. En voelt ook goed. De DA zei ook dat hij er goed uit zag, ze vond hem als jong wel heel klein (ik heb hem ook gekocht als 'mini' konijn)

Dus eigenlijk uit voorzichtigheid heb ik ze altijd te weinig biks gegeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gevaar dus ook bij rasloze konijnen is je weet het gewicht van de ouders niet.Daar om is het nu ook aangepast hier op bb kwa voeren.Dat je beter de eerste 4 maanden onbeperkt kan geven.Daarna minder.Want het gevaar schuilt er in dat het konijntje te weing krijgt.Hier krijgen alle nhd tussen 50 en 70 gram per dag mits ze op goede conditie zitten.De een heeft toch meer nodig dan de ander.Ik bekijk en voel dat per konijn.Naast het groen en onbeperkt hooi.dus op 2 keer 40 gram moet ze netjes aan gaan komen.Meer eerder geven had geen zin.Immers ze kreeg het niet op.Mijn banner heb ik zelf gemaakt met een programma.Maar er is een toppic over de banners meen ik.Over hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

door drukte op mijn werk (ouderavonden) was ik vanmorgen vergeten te posten! Wel gewogen! 713 gram dus steeds een beetje meer! Ze is steeds levendiger en krijgt zelfs streken!

Wel even een vraagje: mijn andere nijn (snickers, gecastreerd) en bo mogen zoveel mogelijk om de beurt los. Snickers laat af en toe een keutel vallen op het parket maar meer niet (vinden we ook niet erg hoor). Maar als kleine Bo los is keutelt ze de deurmat, bij onze achterdeur helemaal vol en dan heb ik het niet over 10 keutels maar wel een paar honderd lijken het er! Ze keutelt die hele mat onder!! (die mat daar zitten de konijntjes het meeste, ligt ook hun speelgoed.)

Doet Bo dit om territorium af te zetten of is dat gewoon omdat ze nog niet zindelijk is? Plassen doet ze namelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Ze woog vanmorgen 768 gram!! Gaat erg goed dus! Ze was gisteren alles in totaal 45 minuten helemaal los geweest, dus niet zo heel erg lang. Dan komt ze meer aan als dat ik haar 2 uur per dag loslaat.

Ik heb de hoektoilet bij haar in de kooi gezet en ze gebruikt hem meteen! Keutels van mijn andere nijn erin gelegd en ze plast er al meteen overheen! Nu snickers nog. Daar heb ik het weken mee geprobeerd maar die smeet dat ding alle kanten op. Hij plast en poept nu alleen in zijn nachthokje, dus dat vind ik ook wel oke, als hij het alleen daar doet. Maar als ze straks samen zijn is het fijn als ze beide 1 plek hebben in plaats van de hele kooi!!

Cindy als Bo zo blijft groeien kan ze dan over een week of 4 toch geent worden of nog niet? Ik verwacht over een week of twee de brief van de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond Bo trouwens gisteren wel heel erg lam. Ze lag heel erg veel in haar kooi, echt languit met haar koppie gewoon helemaal plat. Ik kon haar zelfs bijna omduwen en ze bleef gewoon liggen. Als ze los mocht was ze gewoon lekker wild, maar in haar kooi vond ik haar heel erg rustig. Is dit iets om me zorgen over te maken? Of is dit gewoon relaxen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

woog vanmorgen 771 gram. Ze eet haar 80 gram biks nu niet meer helemaal op, ze krijgt het niet op. Ik denk dat er 40-50 gram per dag op gaat, meer niet. Haar erwten gaat nog steeds super!

Wel even een vraagje: ik heb soms het idee dat ze niet goed ziet. Als ik haar eetbakje neerzet valt ze er soms overheen of stapt ze erin, dan zie je haar bijna met haar neus ruiken waar ze moet zijn.

Als ze los loopt botst ze toch nergens tegenaan. Dus ik weet het niet zeker, maar gezien haar geschiedenis dat haar oogjes niet vanzelf open zijn gegaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .