Ga naar inhoud

Gewicht en oorlengte Bo


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Na telefoongesprek met Cindy was ik erg geschrokken! Mijn nijn is ondervoed! En niet zo'n beetje ook!

Bo, NHD madagascarkleur, geboren op 28 november.Is dus vandaag 10 weken en 2 dagen.

Gewicht vandaag om 8.00 uur: 610 gram (moet zijn ongeveer 900 gram)

Oorlengte is: 18 cm (moet zijn 20 cm)

Ik post iedere dag even haar gewicht door.

Cindy, nog even een laatste vraagje: je zei dat haar vacht wat vettig eruit zag....nu valt bij mij ineens een kwartje. Als mijn vriend haar op schoot heeft zeg ik wel eens tegen hem dat hij klamme handen heeft omdat de haren dan helemaal staan naar zijn hand...dat is dus van de vettigheid!!!

Ik ga zo erwten halen en rucola en peterselie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

tja jongens we waren samen erg geschrokken dat die kleine zo weinig woog.Ze kwam wel van een fokster af maar geen nkb fokster.Ze heeft van af het begin al groei problemen gehad blijkt nu.Oogjes gingen slecht open ect.Dat heeft dus in het nest al met ondervoeding te maken.........................Hopelijk ga het goed komen met dit kleine meisje.Wat dus net zo zwaar is als mijn nhdtj van 6 weken meet my hamster nhd.

Dus ze heeft nog een hele inhaal race te gaan.Voorlopig word er niet gekoppeld.Ze moet eerst gezond worden.Over de oorlengte is leuk voor je zelf om te weten .Maar heeft verder geen invloed er op.Gelukkig.Ze word nu iets anders gevoerd op advies van mij.En elke dag op het zelfde tijd stip gewogen.Zodat je kan zien dat ze groeid................

cindy

En een nhd heeft van af kleins aan toch echt 55 gram bix nodig naast het groen en hooi.........................Vooral als ze veel los lopen.Wat veel energie kost.

hier kreeg ze helaas 25 gram per dag bix....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, over de ergste schrik zijn we heen. Net naar de winkel geweest en de benodigde spullen gekocht.

Cindy, als de erwten 10 uur geweld hebben, mag ik ze dan nog geven? Want dat zou betekenen dat ik haar dat vannacht moet geven. Ik sta er graag voor op hoor!

En moet dit dan om de 10 uur herhaald worden?

Ze heeft net wat rucola gehad. Wortels heeft ze nog nooit gehad dus dat doe ik maar even niet. Ook verse peterselie gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nhd kunnen niet zo veel soorten groen hebben is mijn ervaring hier.Maar normaal als je het inderdaad rustig opbouwd.Krijgen ze hier een schijfje winter peen per dag en soms petreselie ,rucolla,witlof,en 2 keer per week wilgen takken.in alles waar suikers in zitten moet je oppassen zoals appel ,peer,druiven,banaan.Ik geef dat dus niet hier.De wortel elke dag de rest voor tussen door in de afwisseling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Bo lijkt goed op die van jullie en eet 'bakken vol groen' !!! In hoofdmate is dit momenteel : wortelgroen en witlof, aangevuld met af en toe wortel, selder, wilgentakken, ... Je kan stellen dat ie per dag op zijn minst een stevige steel witlof achter z'n kiezen stopt. Hij krijgt stipt 's morgens en 's avonds eten, een heel stevige stoelgang en enorm veel levenslust !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het al..het is gewoon die naam.....Het zijn elke keer bo's met ondergewicht. Jongens geen konijnen bo meer noemen....

ps. succes met je konijntje!

Hoho mijn bo was de eerste :blink: en is kern gezond:boxing:

pas op wat je zegt he haha.

maar mireille ze heeft de juiste instrukties gehad voor nhd.

Het is nu niet de bedoelling dat iedereen nu ineens erwten gaat geven aan konijnen!!!!!!In exstreme gevallen passen we het toe om het konijn terug op gewicht te helpen.Vandaar dat ik de hoeveel heid eff achter hou.

Omdat over daad schaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

net even vast een aantal erwtjes in haar bakje gelegd, ze moet er duidelijk nog niet veel van hebben. Hopelijk zijn ze morgenvroeg weg!

Ik heb idd goede instructies gekregen over de hoeveelheid en ik heb ook met cindy afgesproken dat we dag voor dag kijken met gewicht enz en met voeding die ze moet eten! Komt goed hoop ik!

Weltrusten voor nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vier erwtjes die er vannacht lagen, zijn op!!

Vanmorgen eerst gewogen en daarna de andere erwtjes gegeven, ze begon meteen driftig te eten!

Gewicht vandaag 638 gram (dus 28 gram zwaarder!!!!)

Ze is nog steeds even levendig maar ik merk wel dat ze meer languit in haar kooi ligt? (is dit relaxen of moet haar lichaam nu meer rusten vanwege de extra inspanning?)

Cindy zou je me een beetje kunnen zeggen hoe ik een eetpatroon moet maken voor de kleine meid over de dag verspreid? Dan heb ik daar een beetje houvast aan! Ben je zo dankbaar dat je gisteren zo snel ingreep!! :bow:

Ik heb haar nu die erwten gegeven en heb alweer nieuwe klaargelegd voor morgenvroeg. Mag ze dan meteen dadelijk ook die 60 gram biks? En dat groenvoer? Zou fijn zijn als je me een beetje een richtlijn kan geven wanneer ik wat moet geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke voer schema bo:

ochtends De erwten

30 gram bix

hooi en een schijfje winter peen

tussen door het andere groen zoals eerder omschreven.[met mate]

Wilgen takken kan ze ook hebben voor de fun om de barst er af te eten.

Avonds 30 gram bix

hooi en nog een beetje groen

Zoals dit schema het aan geeft kan ze haar hele leven op teren.

Alleen de erwten zullen verdwijnen als ze op gewicht is.

Dit is een rustige en gelijdelijke manier van voeren.

De erwten hebben wel lang genoeg gezwommen he haha.

Maar als ze het eenmaal door hebben zijn ze er dol op..........

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .