Ga naar inhoud

Gewicht en oorlengte Bo


lizzie1981

Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoi hoi

vanmorgen woog ze 627 gram....dus minder dan de dag daarvoor....

Ze is gisteren wel veel los geweest en heeft veel gerend, moet ik dat dan even niet meer doen?

Ik vind het wel moeilijk om te wegen voordat ze stilzit gaat die weegschaal alle kanten op. Maar meer dan 627 kan ik er niet van maken.....

Ik begin me nu echt zorgen te maken, de tranen staan me nader dan het lachen.....

Cindy, ze keutelt echt super veel en plast nu ook meer dan eerst....kan dit betekenen dat haar lichaampje het gewoon niet opneemt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft idd geen BD keutels in haar hok liggen. Wel keutelt ze de hele kamer onder als ze los is! Misschien is dat een teken van terretorium afbakenen tegenover de gecastreerde man?

Maar het baard me wel zorgen omdat ze gisteren 60 gram biks heeft gehad, erwten, groen en hooi en dat is 3x zoveel als de dag daarvoor dus had ik zeker verwacht dat ze aangekomen was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voel me nu ook hartstikke schuldig, het is tenslotte mijn schuld dat ze zo weinig voer kreeg (hooi had ze wel altijd onbeperkt). Maar omdat haar buikje best dik lijkt dacht ik altijd dat het goed was. En dit is mijn eerste NHD dus ik weet ook niet precies hoe zwaar en groot ze moet zijn. Heb nu een schema van Cindy gekregen dat wel heel handig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geef haar afentoe een beetje ruimte.Dat kost veel energie dat los lopen.Wel leuk natuurlijk.Maar dat zou ze exstra moeten bij eten.Wat ze nog niet kan.Dus kan zeker logies zijn dat ze nu een beetje is afgevallen.Maar normaal gesproken zou ze met 3 dagen moeten aankomen.Vermits ze alles gaat eten wat ze moet gaan eten.

en meis geduld is een schone zaak.Eff geduld en ze gaat goed.Hou me op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt haar vacht is niet oke mooi glazend en luchtig zeg maar.Maar de mensen thuis kunnen niet voelen wat jij voelt op kleine bo tje.De botjes ie je gelijk voelt.Al zegt haar vachtje eigelijk van niet te zien.Maar je voelt het duidelijk wel.Dat is ook het gemene.Als mensen het niet zien bij een klein konijntje.Dan merken ze niet eens dat is mager is of word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nog even een foto van haar gemaakt als ze op haar zij ligt (zie album), ze heeft twee donkere vlakken in haar vacht bij haar flanken....ziet er een beetje raar uit. Is dit gewoon haar tekening/ kleur of is dit ook een teken van ondervoeding?

Haar brokjes van vanmorgen heeft ze nog steeds niet op....meer dan de helft ligt er nog in. Vanavond krijgt ze er gewoon weer wat bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal nu wat foto's plaatsen in mijn album, vind het wel moeilijk om dat te fotograferen.

Ze heeft die plekken aan beide kanten ter hoogte van haar flanken zeg maar. Het zijn ook hele andere haren als de rest van haar vacht....

Hopelijk zien jullie wat het is? Ze heeft in ieder geval al haar eten weer netjes op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Bo is inderdaad buiten geboren en heeft daar de eerste 7 weken van haar leventje binnengebracht. Fijn dat ik nu weet dat ik me geen zorgen hoef te maken!

Ze woog vanmorgen 660 gram!! Dus is goed aangekomen, hopelijk houdt ze dit nu vol! Ze at haar erwtjes vanmorgen heel gretig op!

Haar andere oortje begint nu langzaamaan ook door te hangen, ziet er grappig uit, het bungelt zo leuk langs haar koppie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Moet ik de erwtjes nog een aantal dagen doorzetten? Gewoon het voedingsschema aanhouden wat je eerder gepost hebt?

Hopelijk blijft ze goed aankomen!

ik las net in een ander topic over voeding dat het niet goed is een biks te geven met coccidiostaticum.

Ik heb dat namelijk nu wel omdat ik dacht dat dat goed was! Maar ik begrijp als je niet fokt dat het beter is om iets anders te geven? Bijv. hope farms super?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die erwten gewoon blijven voeren en het schema aan houden tot ze wel op haar juiste gewicht is.Waar de erwten dus bij helpen.Wat het anti co voer betreft daar zijn de meningen over verdeeld.Maar z´n jong konijn kan het zeker gebruiken waneer ze niet in orde is.Omdat het ricico groter is op coc door onder voeding en stress kan het zich uiten.Ik zelf voer wel altjd anti co aan alle dieren hier.Met als resultaat dat ik nog geen cocidiose heb gehad bij de dieren die dit aten.Wat ik zelf als heel positief ervaar.

Voer met anti co is niet in de gewoone dieren winkel te verkrijgen de reden daar achter weet ik niet.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo woog vanmorgen 672 gram dus weer iets aangekomen! Ze begint er nu ook wat voller uit te zien. Haar rechteroortje is nu ook gaan doorhangen dus nu is mevrouw een volledige hangoor :bunny3:

Het gaat wel langzaam, ik vraag me af of ze ooit een echt goed gewicht zal halen, want ze wordt natuurlijk ook ouder dus zal ze nog lang onder haar gewicht zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij onder gewicht mag ze ook niet ineens heel veel aankomen.Een konijntje van nu 11 weken zal pas op zijn vroegst vermoed ik met 16 weken boven jan komen.Maar hangt per konijn af in hoeverre Hij is ondervoed.We hebben in het verleden fransen gehad die hebben er 4 maanden over gedaan.Om weer helemaal bij te komen.Maar je merkt zelf ook al dat ze niet eens alles wil eten wat je haar aanbied.Ze zal wel steeds meer gaan eten van het bix ect.Maar alles in geleidelijke rust.Haar maagje moet ook groter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .