Ga naar inhoud

Rare keutels


Skipenpip

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik schrijf even over de keutels van Tommie, mijn teddy van 14 weken oud. Ik zag vandaag ineens allemaal langwerpige keutels in tommies wc liggen, die een beetje nat waren. Ook zag ik kettingkeutels. Ik heb naar de dierenarts gebeld en daar werd gezegd dat het kwam door de verharing, maar kan dat in deze tijd van het jaar? Er werd gezegd dat ik mijn hand dan een beetje nat moest maken en dan even moest aaien, zodat de losse haren aan mijn hand bleven plakken, is dit goed? Ik had gekeken bij de informatie hier op bunnybunch over konijnenkeutels en ik dacht dat het verstopping of gas kon zijn, iemand hier ervaring mee? Een hoop vragen in een keer maar ik hoop dat iemand kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het niet gewoon de blinde darmkeutels?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels

 

Die horen ze op te eten, maar soms doen ze dat niet. 

 

Op zich kunnen kettingkeutels met haren ook in deze tijd van het jaar, konijnen verharen namelijk 4x per jaar. 2e een grote verharing, van zomer naar wintervacht en andersom, maar ook twee tussentijdse verharingen om het jasje een beetje bij te werken. Maar dan merk je het meestal wel aan de haren die loslaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .