Ga naar inhoud

Bijtende jonge konijnen


MariekeBock

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb 2 super tamme schatjes van bijna 2 maanden oud. Sinds een paar dagen zijn ze in alles aan het bijten. Ik heb ze een wilgen tak gegeven, maar mijn kleding en de kussens op de bank moeten er ook aan geloven. Hoe leer ik ze dit af? Of gaat het vanzelf weg als ze klaar zijn met puberen?  Is zeker geen frustratie of verveling aangezien ze genoeg uitdaging hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel normaal konijnengedrag. Je kunt geluk hebben met konijnen die alleen hun tanden zetten in de dingen die jij daarvoor hebt neergelegd, maar meestal vinden ze toch wel wat anders om aan te knagen waar je niet zo blij van wordt. Afleren kan niet, wel afleiden of zorgen dat ze er niet meer bij kunnen. De meeste konijnen worden na de puberteit wel rustiger, maar dat betekent niet per se dat ze ook stoppen met slopen. Dat doen ze gewoon graag 😊

aangepast door Eefje
Typfout
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij jonge konijnen vaak ook wel een fase waarin het erger is dan normaal, dat ze alles willen ontdekken en proeven door er in te bijten.

 

Maar konijnen blijven dieren die aan heel veel dingen knagen, graag dingen slopen en dat is natuurlijk gedrag wat soms wel wat om te buigen is door dingen aan te bieden waar ze wel aan mogen knagen, hoewel ze daar dan niet altijd de voorkeur aan geven, zoals Eefje ook al zegt,  maar het gedrag is niet af te leren. Het hoort bij de natuur van konijnen.  

 

Anders kun je beter een robot in konijnenvorm aanschaffen in plaats van een echt konijn, dan krijg je wel het uiterlijk van het konijn, maar kun je het gedrag wel zelf bepalen 😉 Zo werkt het met levende dieren echter niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .