Ga naar inhoud

Tips voor her oudere konijntje


KnijntjeSnuitje

Aanbevolen berichten

Hoi konijntjes mensen!

 

Heeft u tips on een ouder konijntje gelukkiger te maken?

Knijntje is nu 7 jaar, Hij is nog helemaal gezond. Vorig jaar is hij letterlijk doodziek geweest. Ik heb hem toen 2-3 dagen dag en nacht elk half uur moeten voederen en het flesje geven omdat hij zo ziek was geweest dat hij het zelf niet meer kon vinden. Heel triest verhaal, maar dit is een echt vechtertje ❤️

Hij is er wel bijzonder van geschrokken. Hij is ineens een stuk ouder geworden. Hij speeld een stuk minder. Hij is schuwer geworden, minder knuffelig.

Dat hij minder knuffelig is vind ik niet zo erg. Hij knuffeld nog steeds met Brownie. Het gaat mij er meer om dat hij gelukkig is

verblijf

Ze hebben voor binnen konijnen een leuk verblijf. Een zandbak, een groot donker huisje, het grootste hok dat ik kon vinden, een ren en speelgoed.

Hij moet wel actief blijven, het eten en drinken staat dus boven en dat gaat prima. Hij wordt ook nog actief als ik hem wat lekkers kom brengen. Maar hij probeert niet meer expres al het zand uit de zandbak te schoppen en het zo ver mogelijk te versprijden om er het groots mogelijke zooitje van te maken. Brownie heeft die taak over genomen. haha 😄

Dus ja, tips? Of laat hem maar gewoon lekker zijn eigen dingetje doen op z'n oude dag?

 

En nog een ander vraagje. Hij heeft z'n neus ergens ingestoken en heeft een bruine snoet. Brownie wast hem nooit en hij kan er zelf niet bij. Het is niet erg smerig hoor, wat verkleurde haartje. Moet ik dit weghalen met een vochtig doekje, of gewoon lekker laten zitten?

 

Alvast bedankt,

 

Groetjes,

 

Peter.

aangepast door KnijntjeSnuitje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat begrijp ik. Misschien is "oud" niet het juiste woord. Hij is nog hartstikke gezond

Sinds hij ziek is geweest is hij een stuk minder actief. Normaal had hij altijd gekke sprongetjes, gooide met alles, maakte een zooitje van de zandbak. En nu zit hij eigenlijk een beetje te zitten, en eten. Dat is alles.

 

Bedankt voor de link, ik zal hem zo doorlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .