Ga naar inhoud

Ziek buiten konijntje binnen gehaald


janini&happy

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!🥰

Mijn konijn Happy is ziek. Afgelopen maandag naar de DA gebracht, ik mocht er zelf niet bij zijn omdat ik verkoudheidsklachten had (gekke tijden😔). 

Hij woont normaal buiten, ik haal hem alleen binnen als hij ziek is, zoals nu dus. Hij at opeens niet meer, dronk zeer weinig of helemaal niet en poepte ook niet. Ik kon aan hem zien dat hij last had van zijn buikje en pijn had. Na het bezoek bij de DA bleek dat zijn voortanden behoorlijk ontstoken zijn, dit verklaart dus waarom hij niet goed kan eten. 😔 Hij kreeg pijnstillers/ontstekingsremmers mee en Science Selective Recovery Plus dwangvoeding. Verder kreeg hij een onderhuids spuitje/infuus tegen uitdroging. Hij krijgt nu alleen water en voeding binnen via dwangvoeding. Je kan zien dat hij wel eetlust heeft, maar laat dit vooral zien bij interessante snacks die ik overigens niet durf te geven. Hij vindt zijn medicijn bijvoorbeeld super lekker hahaha. 🤣 Het gaat oke met hem, maar ik maak me veel zorgen. Vooral omdat hij erg gestresst raakt van het dwangvoeren. Hij doet het verder wel goed. Ik vroeg me verder alleen af of hij nu onvoldoende lichaamsbeweging krijgt, angezien hij binnen niet zo veel kan bewegen als buiten in zijn grote ren. Ik durf hem nog niet buiten te laten en binnen zoekt hij altijd een veilig plekje op, en gaat daar vervolgens stil zitten bijv onder een stoel of onder een kast. 

Ik wilde alleen even mijn hartje luchten omdat het me veel verdriet doet om mijn konijn zo veel pijn te zien lijden. Ik wil gewoon dat hij weer buiten kan genieten. 🥰😔. Volgende week wordt Happy 7. Ik hoor graag jullie tips en reacties!

 

Liefs,

Janine

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend. Het is ook vreselijk om je konijn zo te zien.

Je zou voor hem een stukje af kunnen zetten in de kamer door middel van een ren met meerdere schuilmogelijkheden erin. Zo heeft hij zijn eigen, veilige en rustige plek waar niemand zomaar ineens voor zijn neus staat. Het kan heel goed zijn dat de grote ruimte hem een onveilig gevoel geeft. Helemaal als hij geen vriendinnetje heeft. Konijnen voelen zich veiliger als ze samen zijn. 

Dwangvoeren kan idd erg stressvol zijn.

 Ik hoop dat hij goed vooruit blijft gaan. Sterkte!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat hij snel zelf weer goed eten. Eet hij inmiddels al wel weer iets zelfstandig? Als tussenoplossing kun je ook altijd proberen het dwangvoer in een bakje of vanaf een lepeltje aan te bieden, zonder de dwang dus. Als dat lukt scheelt dat ook al heel wat stress. En verleid hem met al het lekkere voedsel om zo snel mogelijk weer zelf te gaan eten. Beterschap!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat op zich goed met Happy. Hij wilde niet zelfstandig eten tot ik hem weer naar buiten liet. Hij had blijkbaar zo veel behoefte om weer buiten te zijn in zijn vertrouwde ren. Gelukkig was het redelijk zonnig vanmiddag en begin avond. En het is nog lekker warm. Hij heeft lekker gras zitten eten en zijn favoriete kruiden. Ik was bang dat hij hierdoor meer last van zijn buik zou krijgen, maar het gaat nog goed en hij heeft lekker veel gekeuteld. Wat was hij lekker actief buiten! Zo'n groot verschil met als hij binnen moet zitten. Nu zit hij helaas weer binnen, ik heb hem weer dwangvoeding gegeven en wat water. Morgenmiddag rij ik weer langs de DA! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .