Ga naar inhoud

Biks is op


Msbunny17

Aanbevolen berichten

Hi iedereen, ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. De biks van mijn konijntjes is op (super dom en slecht gepland, ik weet het). Nu is de dierenwinkel pas maandag weer open. Als ze ongelimiteerd hooi krijgen en 2 keer per dag groenten, kan ik dan uitzingen tot maandag of beter een ander merk biks bij een andere dierenwinkel halen morgen? 

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet bij een andere winkel verkrijgbaar, bijvoorbeeld Intratuin?

Aangezien konijnen gevoelige darmen hebben, zou ik liever niet ineens een ander merk geven, dan beter een dagje zonder. Hooi is het belangrijkste voedsel. Je kunt de biks zien als vitaminepillen, het is belangrijk maar een keertje overslaan kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou liever alleen hooi en groenvoer geven voor die 2 dagen, dan dat ik nog een ander merk zou gaan geven opeens. 

 

Maar het ligt een beetje aan de konijnen, als het gewoon gezonde konijnen goed op gewicht zijn, dan kan 2 dagen hooi/groenvoer en geen biks geen kwaad. Als het wat magere / kwetsbare konijnen zijn die brokjes eigenlijk echt hard nodig hebben voor de voedingsstoffen, dan zou ik proberen op een andere manier aan brokjes te komen (Heeft een tuincentrum of andere winkel die open is het merk ook staan, desnoods alleen in een kleinverpakking waar je die dagen mee door komt? Ken je iemand met konijnen in de buurt die dezelfde brok voert waar je een 2 dagen portie kan lenen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .