Ga naar inhoud

Konijn plotseling dood


BunnieHop

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei JokeC:

 

Ik vraag me vaak af wat de redenatie daarachter is, behalve dat de symptomen wellicht lijken op een herseninfarct bij mensen en het daarom geconcludeerd wordt dat een dier het ook heeft (gehad). Mensen hebben ongezonde leefstijlen waardoor ze hart-en vaatziekten op kunnen lopen, misschien sommige dieren met slechte genen en slechte verzorging ook? Holly leek me nu niet een konijntje dat risico liep op dichtgeslibde vaten, vernauwde vaten, bloedpropjes, diabetes, chronische hoge bloeddruk e.d. toch? Maar ja, we weten het niet zeker natuurlijk.

Je zou denken van niet nee, maar zoiets kan altijd gebeuren.

Ze werd altijd netjes gevaccineerd.

At 30 gram brokjes op een dag, altijd gevarieerd hooi, gevarieerde groenten en af en toe een stukje fruit.

Drinken deed ze ook altijd, heb flesjes en bakjes vers water altijd.

 

Voor e. Cuniculi vonden ze dat ze te snel heen is gegaan, en ze vonden het dronken loopje meer horen bij een herseninfarct dan wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2020 at 12:02 zei JokeC:

 

Ik vraag me vaak af wat de redenatie daarachter is, behalve dat de symptomen wellicht lijken op een herseninfarct bij mensen en het daarom geconcludeerd wordt dat een dier het ook heeft (gehad). Mensen hebben ongezonde leefstijlen waardoor ze hart-en vaatziekten op kunnen lopen, misschien sommige dieren met slechte genen en slechte verzorging ook? Holly leek me nu niet een konijntje dat risico liep op dichtgeslibde vaten, vernauwde vaten, bloedpropjes, diabetes, chronische hoge bloeddruk e.d. toch? Maar ja, we weten het niet zeker natuurlijk.

Vind dit eigenlijk wel een beetje te kort door de bocht. Ook gezonde mensen kunnen herseninfarcten of hartinfarcten krijgen natuurlijk. Het is natuurlijk niet zo dat gezonde mensen het niet krijgen.

Dat zal met dieren niet anders zijn. Gezonde dieren zullen oom herseninfarcten of hartinfarcten kunnen krijgen.

 

Gisteren namelijk ook te horen gekregen dat een hond van een goede kennis een hartinfarct heeft gekregen en dus overleden, terwijl hij kerngezond was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg het me af, dat is alles. Kerngezond en hart- of vaatproblemen met tot gevolg infarcten e.d. zijn twee dingen die elkaar tegenspreken Ik ben het helemaal met je eens dat je het aan de buitenkant en aan de leefstijl van mens en dier niet altijd af kunt leiden, dat is misschien ook wel het engste van alles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei JokeC:

Ik vroeg het me af, dat is alles. Kerngezond en hart- of vaatproblemen met tot gevolg infarcten e.d. zijn twee dingen die elkaar tegenspreken Ik ben het helemaal met je eens dat je het aan de buitenkant en aan de leefstijl van mens en dier niet altijd af kunt leiden, dat is misschien ook wel het engste van alles. 

Het is ook erg eng, wij hadden vroeger een hond, was 13 jaar en kreeg spontaan een tia.

Naar de dierenarts geraced, en ze had het overleefd en trok dag bij dag bij.

Na anderhalf jaar is ze gelukkig uit ouderdom gestorven.

 

Maar ik baal er echt van dat het bij Holly zo plotseling is gegaan.

DA zei ook al dat ik wel echt m'n best heb gedaan voor een gezonde leefstijl etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei BunnieHop:

Het is ook erg eng, wij hadden vroeger een hond, was 13 jaar en kreeg spontaan een tia.

Naar de dierenarts geraced, en ze had het overleefd en trok dag bij dag bij.

Na anderhalf jaar is ze gelukkig uit ouderdom gestorven.

 

Maar ik baal er echt van dat het bij Holly zo plotseling is gegaan.

DA zei ook al dat ik wel echt m'n best heb gedaan voor een gezonde leefstijl etc.

Dat moet jij je zelf niet kwalijk nemen hoor. Maar uiteraard is het heel erg.

 

Heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .