Ga naar inhoud

Konijn eet minder


Liloux

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal , 

 

ik heb een konijn al 1 jaartje ongeveer 

maar vandaag merkte ik op dat hij minder eet :( ik ben heel erg bang dat hij dood gaat 😭 heeft iemand dit ook gehad met zij of haar konijn? 
weet iemand wat ik kan doen? En mijn konijn gaat niet naar de dierenarts arts dus kan ik hem ook niet brengen en hij at gisteren zo appel schil en volgend dag had hij zo zachte ontlasting is dit normaal ? Hij heeft vaker appel gegeten maar ja 

weet iemand wat ik moet doen plss help of steun en hebbe jullie dit ook gehad met jullie konijn en leeft hij of zij nog 😟 

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaat je konijn niet naar de dierenarts? Als een konijn slecht eet is er echt iets aan de hand, dus dan zou ik er zeker wel mee naar de dierenarts gaan.

 

Heb er erg in dat na 24 uur niks eten de darmen stilvallen, en dan is het vaak einde verhaal. Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar wees je er wel bewust van dat slecht of niet eten altijd actie vereist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms hebben konijnen een mindere dag, zonder duidelijke reden. Geschrokken van iets wat je niet hebt gemerkt, een verkeerd blaadje gegeten wat in de ren is gewaaid of last van de warmte bijvoorbeeld. Het is soms lastig te achterhalen.

Het belangrijkste is dat hij niet helemaal stopt met eten. Zolang hij maar om de paar uur wat hooi, een paar brokjes of wat kruiden eet, dan komen in ieder geval niet zijn darmen stil te liggen. Dat laatste moet je echt voorkomen, want dat is levensgevaarlijk, en dat risico loop je als hij 24 uur niet gegeten heeft. Dreigt dit het geval te zijn, dan moet je wel echt met spoed naar de dierenarts. Alleen zij kunnen je op zo'n moment helpen.

 

Voor nu, als hij minder maar nog wel voldoende eet, houdt hem gewoon goed in de gaten. Geef de brokjes wat vroeger in de ochtend of later in de avond, zodat warmte minder een probleem is. Duurt het langer dan een paar dagen, of eet hij steeds minder, dan zou ik hem toch door een dierenarts na laten kijken. Misschien is er iets mis met zijn tanden, of heeft hij last van zijn buik.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi , ja deze avond hebben we hem binnen gezet en ik gaf me wat salade en hij at het direct op en at wat hooi en dronk water ik denk dat het terug helemaal in orde komt! Maar ik hou het nog steeds goed in de gaten bedankt voor je hulp ! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Liloux:

Hallo allemaal , 

 

ik heb een konijn al 1 jaartje ongeveer 

maar vandaag merkte ik op dat hij minder eet 😞 ik ben heel erg bang dat hij dood gaat 😭 heeft iemand dit ook gehad met zij of haar konijn? 
weet iemand wat ik kan doen? En mijn konijn gaat niet naar de dierenarts arts dus kan ik hem ook niet brengen en hij at gisteren zo appel schil en volgend dag had hij zo zachte ontlasting is dit normaal ? Hij heeft vaker appel gegeten maar ja 

weet iemand wat ik moet doen plss help of steun en hebbe jullie dit ook gehad met jullie konijn en leeft hij of zij nog 😟 

alvast bedankt !

Ik vind dit ook niet leuk voor je... maar waarschijnlijk is het ziek. In (verse) groente en fruit kan relatief veel vocht zitten , daar kan het konijn al sneller dunne ontlasting van krijgen tenzij je het opbouwt. Als jouw konijn al niks eet en na één appelschil al dunne ontlasting heeft, dan ben ik bang dat het niet goed zit. Heb je je konijn ingeënt?

aangepast door Dennismade58
Spelfouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij nog hooi en korrels? Zoja dan ligt het volgens mij idd aan de groentes. Probeer eens iets nieuw. Eet hij echt totaal niks probeer hem eens te voeren met de hand? Of geef hem eens iets wat hij zeer lekker vind, als hij dat niet wil dan heb je een probleem.. 

 

Ik ben geen dierenarts, dus ik beloof niks, maar misschien kan je uitzoeken wat hij heeft, heeft hij onlangs iets gegeten waardoor hij een blokage in de darmen kan hebben? Is zijn buik precies opgeblazen als een ballon (gas)? Ik hoop dat alles goed komt!! 

 

Waarom kan je niet naar de dierenarts? 

 

Grt en veel suc6💋

aangepast door Bucksternight
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Bucksternight:

Ja dat is waar. Maar moet ze dan blijven hetzelfde geven? Dat lost dan toch niks op? 

 

Als een konijn diarree heeft kun je beter even stoppen met groente geven tot het over is. Als je nieuwe dingen gaat introduceren terwijl een konijn al diarree heedt, kun je niet zien hoe hij of zij erop reageert. En als het konijn er niet tegen kan, dan maak je het juist erger.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Marjoleink:

Als een konijn diarree heeft kun je beter even stoppen met groente geven tot het over is. Als je nieuwe dingen gaat introduceren terwijl een konijn al diarree heedt, kun je niet zien hoe hij of zij erop reageert. En als het konijn er niet tegen kan, dan maak je het juist erger.

Oke bedankt, dan weet ik dat ook weer 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .