Ga naar inhoud

Konijntje stampt


saaaaaaaar

Aanbevolen berichten

Vaak als ik mijn vrouwtjes konijn los laat lopen in de kamer begint ze een soort van te knorren... vaak rende ze rond en opeens ging ze dan lang uit liggen. Ik dacht dus dat het een beetje het knarsen tanden was zoals ze bij het aaien ook vaak doet. Ik zag het dus als iets positiefs, omdat ze dus vaak ging liggen of zich ging schoonmaken tussendoor. Alleen de laatste tijd stampt ze soms ook wanneer ze aan het rond rennen en knorren is... het ziet eruit alsof ze gewoon heel erg enthousiast is.. maar alles wat ik wist en kan lezen gaat over dat ze zich juist niet fijn voelt... iemand die weet wat het is en wat ik eraan kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn konijnen stamp soms ook als ze enthousiast is. Ze rent en springt daarna vrolijk verder. Als ze bang is en stampt dan ziet dat er anders uit. Ze kijkt bang om haar heen, klaar om te vluchten of ze vlucht meteen weg. Je kunt als je goed kijkt veel informatie halen uit lichaamstaal. Ook uit de stand van de oren kun je heel veel halen. Hoe kijkt je konijn op dat moment uit zijn ogen enz. Zelf heb ik er een boek van maar er zal vast op internet ook wel wat over te vinden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Stampen is niet van enthousiasme, dat is van angst of een heel sterk "ik vind dit niet leuk". 

Zou ze dan toch flink geïrriteerd zijn? Daarna rent ze verder en doet haar ding. Lijkt er verder niet aan de hand te zijn. Het ziet er heel anders uit dan andere keren als ze bang is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook met de lente te maken hebben konijnen krijgen in deze tijd last van hun hormonen! 
 

Ik heb zelf 2 konijnen en als ik in de ochtend bij ze kom gaan ze achter elkaar zitten rennen en knorreN. 
 

mijn konijnen stampen waneer ze van iets schrikken bv ik laat wat vallen. Of de bezium valt om. 
 

het knorren van een konijn (harde knor, kort) is in deze tijd van de lente vaak ! Dit is een teken dat ze geneigd zijn om aan te vallen of bijna aan te vallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Nives:

Het kan ook met de lente te maken hebben konijnen krijgen in deze tijd last van hun hormonen! 
 

Ik heb zelf 2 konijnen en als ik in de ochtend bij ze kom gaan ze achter elkaar zitten rennen en knorreN. 
 

mijn konijnen stampen waneer ze van iets schrikken bv ik laat wat vallen. Of de bezium valt om. 
 

het knorren van een konijn (harde knor, kort) is in deze tijd van de lente vaak ! Dit is een teken dat ze geneigd zijn om aan te vallen of bijna aan te vallen. 

Daar zou het misschien wel mee te maken kunnen hebben. Het is nu 2x gebeurd in een vrij korte tijd dat ze stampt en dan meteen weer door gaat. Voorheen deed ze dat heel af en toe maar dan zag ik dat ze bang was of geschrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties !!! Ik was telkens bang dat het inderdaad irritaties waren... soms als ik haar net heb opgepakt doet ze het namelijk ook... maar als ik haar dus gewoon los laat lopen en ze lang uit ligt en vervolgens dat knorren van het aaien ook gedaan heeft... kan ze het nog steeds doen... ook doet ze het wel eens voordat ze de bank op springt, het ziet er dus echt als iets enthousiasts uit... 

Ik hoop dat het dan gewoon is wat jullie zeggen over de Lente!! :)  Nogmaals bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampen omdat het lente is, vind ik toch niet echt geloofwaardig hoor. Stampen is toch echt gedrag dat bij angst of ongenoegen hoort. Knorren kan dan wel weer hormonaal zijn in het voorjaar, dat wel. 

 

Maar het kan soms best lastig zijn om de oorzaak te achterhalen, zo had er eens iemand vraag over stampende konijnen, en dat bleek te komen door een kattenverjager bij de buren, met hoge piep. Dat gaf angst en stress bij de konijnen, die er door gingen stampen. Ook midden in de nacht, en dat hield de baasjes en buren wakker. Ding weg, stampen over.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Evee:

Stampen omdat het lente is, vind ik toch niet echt geloofwaardig hoor. Stampen is toch echt gedrag dat bij angst of ongenoegen hoort. Knorren kan dan wel weer hormonaal zijn in het voorjaar, dat wel. 

 

Maar het kan soms best lastig zijn om de oorzaak te achterhalen, zo had er eens iemand vraag over stampende konijnen, en dat bleek te komen door een kattenverjager bij de buren, met hoge piep. Dat gaf angst en stress bij de konijnen, die er door gingen stampen. Ook midden in de nacht, en dat hield de baasjes en buren wakker. Ding weg, stampen over.

 

 

Bedankt voor je uitleg! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .