Ga naar inhoud

E cuni culi


Makao

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb een konijntje genaamd Yuki en hij is ondertussen 3 jaar oud.

Hij is eens ziek geweest door e cuni culi toen hij 1 jaar oud was en is uiteindelijk beter geworden.

 

Maar nu heeft hij het weer en heeft het erger dan toen hij 1 was, ik heb hem meteen naar een dierenarts meegenomen en die zei heel bot dat ik maar moest gaan nadenken om hem te laten inslapen.

 

Ik wou mijn vriendje niet zomaar laten inslapen zonder hem een kans te geven om er boven op te komen.

 

We zijn nu bijna een maand verder en hij heeft panacur en antibiotica momenteel omdat hij pink eye heeft aan 1 oog.

 

Hij kan een klein beetje voorzichtig lopen maar hij valt en rolt heel veel, hij probeert zichzelf te wassen wat vaak wel een beetje lukt, hij eet kleine beetjes en drinkt kleine beetjes zelf standig, ik voer hem extra met de hand en geef hem ook extra drinken met de hand, hij is nog steeds nieuwsgierig en speels en vind het erg fijn om geknuffeld te worden (wat hij eerst helemaal niet fijn vond) en ik was zijn bips 2 keer per week omdat hij dit zelf niet meer kan.

 

Ik wil mijn dierenarts momenteel niet echt vragen om zijn mening gezien die zo bot was dus ik vraag me af wat jullie denken en of jullie hier er wat ervaring mee hebben en of jullie misschien denken dat hij desondanks het vallen alsnog een goed leven kan hebben? Het is mijn eerste konijntje en ik vind het erg moeilijk om te zien of hij nog een goede qualiteit heeft voor leven omdat ik waarschijnlijk ook wel biased ben gezien ik hem niet kwijt wil. 😞 

Groetjes Makao.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar voor je konijn (en voor jou). Ik zou om te beginnen een andere dierenarts zoeken. Hier vind je een lijst met konijnkundige dierenartsen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals je je konijn beschrijft heeft hij zelf nog wel plezier in het leven. Ik denk dat dat een belangrijk criterium is. Zie je verbetering of verslechtering ten opzichte van een maand geleden?

Er staan meerdere verhalen over konijnen met EC hier op het forum, misschien heb je daar iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, dankje voor de links, ik woon helaas in Engeland en hier moet je je aanmelden bij een dierenarts en kun je niet zomaar naar een andere gaan.

 

Hij heeft nog wel plezier in leven en vind het erg fijn om op mijn arm te liggen, hij ligt dan zachtjes zijn tanden te knarsen, ook heeft hij nog graag verse groenten en eet een klein beetje hooi, hij is verder ook nog nieuwschierig naar zijn omgeving en snuffelt rond wanneer ik zijn kooi verschoon, ik denk dat hij blind en doof is door de e cuni culi.

 

Ik zal eens kijken om me bij een andere dierenarts te melden hier in Engeland.

 

En tja het heeft zo up en downs, eerst kon hij helemaal niets meer en wou niets eten, maar hij kan een beetje rondlopen nu en heeft graag groenten en snoepjes, hij word helemaal wild als hij meloen ruikt lol.

 

Hij is wel flink afgevallen en hij probeert zichzelf te wassen maar lukt hem niet zo goed dus moet ik hem 2 maal per week een butt bath geven en ook zijn nek en gezicht schoonmaken met een doekje iedere dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Makao:

Hallo, dankje voor de links, ik woon helaas in Engeland en hier moet je je aanmelden bij een dierenarts en kun je niet zomaar naar een andere gaan.

 

Hij heeft nog wel plezier in leven en vind het erg fijn om op mijn arm te liggen, hij ligt dan zachtjes zijn tanden te knarsen, ook heeft hij nog graag verse groenten en eet een klein beetje hooi, hij is verder ook nog nieuwschierig naar zijn omgeving en snuffelt rond wanneer ik zijn kooi verschoon, ik denk dat hij blind en doof is door de e cuni culi.

 

Ik zal eens kijken om me bij een andere dierenarts te melden hier in Engeland.

 

En tja het heeft zo up en downs, eerst kon hij helemaal niets meer en wou niets eten, maar hij kan een beetje rondlopen nu en heeft graag groenten en snoepjes, hij word helemaal wild als hij meloen ruikt lol.

 

Hij is wel flink afgevallen en hij probeert zichzelf te wassen maar lukt hem niet zo goed dus moet ik hem 2 maal per week een butt bath geven en ook zijn nek en gezicht schoonmaken met een doekje iedere dag.

 

Ook voor engeland is er een konijnkundige dierenartslijst, op de website van de RWAF: 

https://rabbitwelfare.co.uk/rabbit-care-advice/rabbit-friendly-vets/rabbit-friendly-vet-list/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .