Ga naar inhoud

Konijn piept/knort tijdens eten


Konijnen123123

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, maak jullie klaar want dit is nogal een lang verhaal 😊. Ik heb dus een konijntje(shoushou) van ongeveer 6 jaar oud. Een aantal weken geleden merkten ik en m’n ouders dat er iets niet klopte, hij was ineens erg stil en at heel weinig, dus we zijn naar de DA gegaan. Zij vertelde ons dat shoushou te kampen had met of een abces of een tumor. Ze zei dat als het een tumor was hij waarschijnlijk een weekend later dood zou gaan, en aangezien hij nu nogsteeds leeft gaan we er vanuit dat het een abces is. Opereren kan niet, want de kans is heel klein dat hij dan nog wakker wordt, dus de DA gaf ons dwangvoeding mee, pijnstillers en antibiotica. Nou dat ging allemaal prima en hij eet nu de dwangvoeding gewoon zelf uit een potje. Ik merkte vooral vandaag heel erg dat hij de hele dag door heel erg aan het knorren was en op momenten heel onrustig deed. Als ik hem de dwangvoeding in het potje gaf, werd hij haast agressief omdat hij niet kon wachten met eten. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen want ik heb geen idee wat het knorren betekend en het lijkt alsof hij heel veel moeite heeft met ademen en tijdens het eten deze avond leek het alsof hij zich verslikte of moest niesen of iets. Dit verhaal is misschien een beetje onduidelijk maar is er toevallig iemand die hier meer over weet of weet wat ik moet doen, en of hij het uberhaubt nog lang vol gaat houden.. alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knorren is boosheid. Als hij het deed terwijl je het potje voor zijn neus zette vond hij misschien dat je te langzaam was (dat vindt mijn voedster ook altijd en dan mept ze knorrend het bakje uit mijn handen).

 

Als het lijkt alsof hij moeite heeft met ademen zou ik naar de dierenarts gaan om te kijken of er wat gedaan kan worden. Hem zo benauwd laten zitten lijkt me niet fijn voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knorren kan idd ongeduld zijn, maar ook een gezwel (tumor, abces, poliep) dat voor belemmering van de luchtwegen zorgt.

 

Ik zou dit zeker even door een dierenarts laten beoordelen! 
 

wellicht is het verstandig een specifiek konijnkundig dierenarts te raadplegen. Je vind een lijst met dierenartsen waar goede ervaringen mee zijn hier: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/nieuws/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .