Ga naar inhoud

Voedster knort? bij rennen


happy211

Aanbevolen berichten

Het valt me op dat mijn voedster soms knort en stampt als ze rondrent.

Eigenlijk heeft ze over het algemeen twee bezigheden naast eten: rondrennen of languit liggen om bij te komen. En bij het rondrennen stampt en knort ze dus soms. Is ze misschien bang? Ik heb haar nu twee weken, dus ze moet natuurlijk nog wennen (en ik aan haar😉). Verder lijkt ze wel nieuwsgierig als ik bij het hok kom. Ze heeft ook genoeg knaag- en gooispeelgoed, maar daar doet ze minder mee dan ik had verwacht. Ze eet en drinkt gewoon goed, voor zover ik dat op basis van die twee weken kan beoordelen. 

Ze zit nu nog alleen omdat de ram uit de opvang pas net gecastreerd was en we nu met het warme weer niet kunnen koppelen, hiervoor brengen we haar vrijdag weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou goed kunnen dat ze ergens bang van is. Woont ze binnen of buiten? Is het verblijf veilig, voldoende schuilplekjes en beschutting?

 

Knorren ken ik vooral als het geluid van ongenoegen. Vergelijkbaar met boos zijn of het niet eens zijn met iets. Stampen is een teken van angst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Evee:

Het zou goed kunnen dat ze ergens bang van is. Woont ze binnen of buiten? Is het verblijf veilig, voldoende schuilplekjes en beschutting?

 

Knorren ken ik vooral als het geluid van ongenoegen. Vergelijkbaar met boos zijn of het niet eens zijn met iets. Stampen is een teken van angst.

Ze woont buiten, maar het hok is veilig. Er kan niets in of uit, dus ook geen roofdieren in ieder geval. Qua beschutting staat de ren gedeeltelijk langs een muur en ze heeft een schuilhok (qua vorm meer hondenhok model. Het is niet heel groot, maar het is tijdelijk omdat ze een ander nachthok krijgen als ze samen zitten). 

Is er verder iets wat ik kan doen om het voor haar fijner te maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt prima, qua huisvesting. Je zou nog iets meer beschutte plekjes kunnen maken, zoals een tunneltje er in ofzo. Ik denk dat als ze straks gekoppeld is aan een maatje, dat haar al een gevoel van veiligheid zal geven. Alleen en dan ook nog in een nieuw verblijf, nieuwe omgeving, dat is gewoon spannend. Snap overigens dat je de koppeling eventjes uitstelt nu met de hitte, verstandig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .