Ga naar inhoud

Oorpijn?


LiesvdS

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Vanavond viel het mij ineens op dat onze Björn niet zichzelf is. Normaal komt hij direct naar het deurtje van de ren gehuppeld als we ons melden (want dat betekent óf aaien óf eten) maar hij bleef nu stil zitten op zijn lievelingsplekje bovenop het schuilhok. Trek in eten heeft hij niet. Toen ik een aardbeitje voor zijn neus neerlegde at hij deze wel op, maar als ik hooi of biks aanbied draait hij zich om. Wat we ook zien is dat zijn ene oor een beetje hangt en dat hij zijn koppie soms een beetje scheef houdt. Ik mag hem wel aaien. 

Ik maak me een beetje zorgen. Het is zondagavond en kan morgenochtend de dierenarts pas bellen 🙁. Wat zou het kunnen zijn, oorpijn ofzo? 

Groetjes Liesbeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn niet aanvalt op zijn eten is er echt wel wat aan de hand. Dat is zo moeilijk te zeggen, maar het is wel belangrijk dat je morgenochtend meteen de dierenarts belt, en dat je morgen nog terecht kunt. Je kunt proberen of hij nog wat lekkere hapjes wil eten, al is het maar een beetje.

Heeft je dierenarts voldoende verstand van konijnen? Hou je ons op de hoogte? 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vandaag even naar de dierenarts gaan en bij twijfel ook zeker behandeling tegen EC starten. Het kan ook iets anders zijn, maar een dierenarts bezoek is wel echt noodzakelijk! Succes vandaag! 

 

En zoals ik zeg, bij twijfel starten met panacur of fenbendrops, dat is een ontwormmiddel dat werkt tegen de parasiet die EC veroorzaakt. Baad het niet dan schaad het niet, en hoe eerder je start met behandeling, hoe groter de kans op genezing.. Hier staat informatie over die ziekte: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/Encephalotozoon-cuniculi/

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Heel fijn. Ik heb de dierenarts gebeld en we kunnen vanmiddag terecht. Björn heeft 2 happen biks gegeten en een hap witlof en toen ging hij weer in zijn hoekje zitten, maar ik zie niet dat het slechter met hem gaat dan gisteravond. 

Wat ik zo mooi vind is dat zijn vriendin zó lief voor hem is. Steeds zit of ligt ze bij hem (oké behalve wanneer ze álle witlof voor zichzelf heeft) en hij wordt regelmatig uitgebreid gewassen. Op de foto is ze bij hem gaan liggen. 

Anyway: ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Liesbeth

 

88FA6753-51AD-46A7-AE6D-90A33EC2A397.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn bij de dierenarts geweest. Björn heeft misschien een gebitsprobleem waarvoor hij morgen onder narcose onderzocht gaat worden maar het kan ook oormijt zijn. Dit was niet te zien maar heb voor de zekerheid medicijnen daarvoor gekregen (voor allebei want besmettelijk) en dwangvoeding voor Björn. De eerste dosis zit er al in, evenals de medicatie bij allebei. Afschuwelijk om te doen 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .