Ga naar inhoud

Grote witte puist


kermens

Aanbevolen berichten

Mijn konijn gedraagt zoch redelijk normaal, maar ik ben er zojuist achter gekomen dat ze een grote witte puist onder haar oksel heeft. Het ziet er niet goed uit dus ik vroeg me af of dit gevaarlijk zou kunnen zijn. De diameter van de puist is 1 cm. Nogal groot dus. Ook erg opgezwollen, het steekt dus uit. Ik probeer nog een foto toe te voegen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad niet zo goed uit. Ik zou het ook even door een dierenarts na laten kijken. Als het een abces is, is het afhankelijk van wat de oorzaak is / hoe groot het is / of ze er last van heeft of het opengemaakt en gespoeld moet worden, of niet. Soms zijn er ook aanvullend medicijnen nodig om de ontsteking te bestrijden. Via een forum is dat voor ons niet te beoordelen, en als het open moet, is het iets wat goed en grondig moet gebeuren, anders ben je verder van huis. Toch echt eventjes langs de dierenarts dus. Beterschap voor je nijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .