Ga naar inhoud

Verdikking ter hoogte van de nek


Laura1998

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

 

Ons konijntje, Rosita, heeft ter hoogte van haar nek een verdikking. Het lijkt op een soort van ‘gezwel’, alsof ze een dikke sjaal aanheeft om het zo te zeggen en een duidelijk beeld te scheppen. Je ziet het het best als ze neerzit zoals op onderstaande foto maar je kan het ook duidelijk zien als ze gewoon rondhuppelt. Hebben jullie dit toevallig ook al meegemaakt en weten jullie wat dit is? 

 

Alvast bedankt! 

 

253C74D4-0531-4171-9AD5-CE61808E486C.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je die ‘vetrol’ onder de kin? Dat is een wam. Zie ik regelmatig bij vrouwtjes konijnen, een heel normaal iets dus 😉

 

Als ik me niet vergis plukken ze hier vacht vandaan om een nestje te maken als ze (schijn) zwanger zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vetrol onder de kin is inderdaad een wam, veel voedsters hebben dat. Het is deels erfelijk, maar  komt ook vaak voor bij konijnen met overgewicht (zelfs bij rammen met overgewicht kan het voorkomen!). 

 

Een andere bult zie ik niet direct op de foto, dus ik denk en hoop dat je de wam bedoelt 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .