Ga naar inhoud

Te dik konijntje


saxofooon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb even een vraagje. Ik heb 2 konijntjes alleen 1 is een beetje te dik dus die wil ik graag wat af laten vallen maar de ander is een moeilijke eter. Ze zitten bij elkaar en delen hun voer dus. Als mijn konijntje die moeilijk eet dus amper iets eet dan eet de ander alles op. Die eet net zoveel als dat er ligt. Alleen als ik het eten afpak en de moeilijke eter heeft amper wat gehad en wil later wat eten dan kan dat dus niet. Ze apart eten geven is ook lastig omdat ze dan de hele dag apart moeten zitten. Heeft iemand een oplossing hiervoor of iemand met hetzelfde probleem?

 

groeten,

 

Emma Vos 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart zetten tijdens het voeren van de brokken. Dat is toch maar een vrij kort moment per dag. De hele dag apart hoeft dus niet. De rest van de dag kunnen ze wel lekker hooi eten. Het konijntje dat lastig eet kun je uit de hand ook altijd nog bijvoeren uit de hand als dat nodig zou zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2018 at 09:02 zei dexenbobbi:

Ik zet mijn konijntjes tijdens het biks eten altijd apart omdat de een sneller eet dan de ander, duurt geen uren dus moet makkelijk in te passen zijn in je dag denk ik. Biks is voornamelijk de dikmaker als ik het goed heb.

Ja klopt 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .