Ga naar inhoud

Oorontsteking konijn behandelen met Surolan?


Leona

Aanbevolen berichten

Hoi! Sinds zaterdag 25 augustus schudt mijn konijn af en toe met zijn oren en ook krapt hij daar veel. Ik heb die maandag toen gelijk de dierenarts gebeld voor een afspraak. De dierenarts vertelde mij dat zijn linkeroor wat vies was en dat hij last had van een oorontsteking. Hij heeft hiervoor een antibiotica spuit gekregen en moest woensdag terug komen voor controle + nog een antibiotica spuit. Die woensdag was zijn oor nog steeds vies en dus moest hij vandaag (vrijdag 31 augustus) weer terug komen. Zijn oor was nog steeds vies dus heeft de dierenarts hem nog een antibiotica spuit gegeven en surolan zalf in zijn oor gedaan. Ik moet nu zelf ook 1 keer per dag zijn oor daar mee insmeren. Nu vroeg ik mij af of iemand zo iets eerder heeft meegemaakt en of surolan niet schadelijk is. Mijn konijn eet en keutelt verder wel normaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij konijnen gelukkig nooit nodig gehad. Ik heb het middeltje wel eens moeten gebruiken bij één van onze honden, die had toen een hotspot zoals ze dat noemen, huidirritatie. Als je de bijsluiter leest zie je dat er nauwelijks bijwerkingen zijn bij dit middel, het is gewoon veilig dus. Wel word aangeraden handschoenen aan te doen als je het insmeert maar dat heeft vooral met het voorkomen van het overbrengen van nieuwe infecties (dus met hygiëne te maken). Bij onze hond hielp het goed, ik weet dat het inderdaad ook wel bij oorontsteking gebruikt word.  Ik zou de behandeling dus gewoon doorzetten en hopen dat het snel beter gaat. Beterschap in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .