Ga naar inhoud

Drinkenfles 1 liter


lili/fleur

Aanbevolen berichten

Hoi. 

Onze konijntjes drinken nu uit een drinkenfles met kogelballetje van 1 liter. Voor de warmte en de komende winter zocht ik zo een thermohoes. Niet te vinden voor 1 liter flessen. Nu welke flessen gebruiken jullie? Ik zie er op internet ronde met kogelballetje, vierkante met groter deksel, met verwarmingselement? Met tuitje of  zo een bakje onderaan tuitje? Wat zijn jullie aanbevelingen? Ook las ik over dat met de hitte er brand is ontstaan door zo een flesje met tuit. 

08345AF2-72C4-4D48-9C53-154EFEE23C1B.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei lili/fleur:

Hoi. 

Onze konijntjes drinken nu uit een drinkenfles met kogelballetje van 1 liter. Voor de warmte en de komende winter zocht ik zo een thermohoes. Niet te vinden voor 1 liter flessen. Nu welke flessen gebruiken jullie? Ik zie er op internet ronde met kogelballetje, vierkante met groter deksel, met verwarmingselement? Met tuitje of  zo een bakje onderaan tuitje? Wat zijn jullie aanbevelingen? Ook las ik over dat met de hitte er brand is ontstaan door zo een flesje met tuit. 

08345AF2-72C4-4D48-9C53-154EFEE23C1B.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een flesje met een tuitje met kogeltje helpt een hoes tegen bevriezing niet. Althans, misschien dat het water in de fles minder snel bevriest, maar het probleem zit hem in het tuitje. Die bevriest gewoon en dus kan je konijn geen water meer krijgen. 

Een konijn is verreweg het beste uit met een (stenen) bakje voor water. En anders misschien zo'n watersilo met een bakje er onderaan. 

Waterbakjes gewoon een paar keer op een dag weer voorzien van water als het vriest.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag net een nieuwe drinkfles gekocht van olba het is een vierkante die makkelijk schoon te maken is.

ik heb hier nog 2 ronde van 600ml. Dot jaar in de winter deden we1 drinkfles ophangen ( in de ochtend), dan in de avond vervingen we hem n zo door het was wel altijd bevroren maar overdag konden we het meer bijhouden als de ander dan weer ontdooit was en de een bevroren dan wisselde we ze al. Dus alleen in de nacht zaten ze dan een paar uur zonder water

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .