Ga naar inhoud

Konijn verliest bloed/stolsels


Door

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

mijn konijn Doortje (3jaar oud) trof ik vorige week woensdag met bloed in haar hok. Het lag op haar verhoging waar ze altijd slaapt en in een hoek waar zij plast. Na alles schoongemaakt te hebben ging ze weer plassen en was er weer bloed. Naar aanleiding daar van direct naar de dierenarts geweest. Helaas was haar blaas leeg waardoor ze geen urine kunnen afnemen. Dierenarts gaat uit van een blaasontsteking en daarom heeft ze nu antibiotica en pijnstillers. Vanaf vrijdag ging ze ook slechter eten, ze at alleen andijvi in de avond en geen hooi of biks, drinken doet ze wel. Op advies van dierenarts weer aankijken en zakje dwangvoer gehad. Uiteindelijk leek ze vandaag weer een beetje de oude lekker aan het spelen en ook gegeten. Nu trof ik haar zojuist weer in een plas bloed met stolsels. Ik maak mij erg zorgen en vraag mij af of dit wel een blaasontsteking zal zijn of is het misschien haar baarmoeder (volgens dierenarts is ze daar nog te jong voor)

 

hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .