Ga naar inhoud

Rare ontlasting


Dewi92

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb gister 1 keer rare ontlasting gevonden in de speeltunnel en nu vandaag weer op de vloer. Ik heb alleen geen idee van wie van de 2 dit is. Het rammetje is 1 en de voedster 3,5 maand.. Hier een foto (niet zo smakelijk) 

Wat kan dit zijn? Het rammetje heb ik net 3 dagen.. Misschien door ander voer?

_20180805_132855.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er niet zo feestelijk uit. Ik denk haast dat hij wormen heeft? Ik zou er in ieder geval mee naar de dierenarts gaan, mochten er wormen in het spel zijn dan krijg je meteen iets mee voor hem en voor haar, ze moeten dan allebei behandeld worden. 

Zorg dat vliegen nu geen kans krijgen bij hem. Dit soort poep is voor hen ideaal om eitjes in te leggen en als de poep op hem blijft plakken kun je de rest wel raden. No myasis spray is dan ook handig, krijg je ook bij de dierenarts. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Rian:

Dat ziet er niet zo feestelijk uit. Ik denk haast dat hij wormen heeft? Ik zou er in ieder geval mee naar de dierenarts gaan, mochten er wormen in het spel zijn dan krijg je meteen iets mee voor hem en voor haar, ze moeten dan allebei behandeld worden. 

Zorg dat vliegen nu geen kans krijgen bij hem. Dit soort poep is voor hen ideaal om eitjes in te leggen en als de poep op hem blijft plakken kun je de rest wel raden. No myasis spray is dan ook handig, krijg je ook bij de dierenarts. 

 

Ik heb de ontlasting (Ja heel smakelijk)  uit elkaar gehaald en er zat niks in. Ook de kontjes gecontroleerd maar niks viezigs of nat.. De gene waar ik het rammetje vandaan heb zei dat het waarschijnlijk mijn voedster was omdat jonge konijnen dat vaker hebben. En als het de ram is dat het dan kon zijn van stress, overgang op ander voer.. Ik zal het in ieder geval vandaag goed in de gaten houden.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult niet altijd wormen zien als er sprake is van een worminfectie, dat is meestal het probleem. Ik zou toch echt even de dierenarts inlichten. Dit soort poep is niet normaal. 

Als jonge konijnen dat hebben is het al helemaal niet goed, dan is er vaak sprake van coccidiose, iets wat dodelijk kan zijn voor heel jonge konijnen. 

Diegene waar je het konijn vandaan hebt geeft je dus geen goede informatie. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .