Ga naar inhoud

Konijn eet geen hooi meer


Flappie@happy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik ben nieuw hier en heb meteen een prangende vraag. 

We hebben een hangoor dwergkonijntje van 9,5 week oud. Hij us happy en doet het goed. 

Van de fokker hadden we een zak hooi (zelf geoogst, ze hebben ook paarden) en biks meegekregen. Biks gaat prima, gemengd met eigen voer en gaat probleemloos. Ik heb echter de denkfout gemaakt hooi is hooi! Meneer is blijkbaar een fijnproever en eet het gekochte hooi uit de winkel niet! Ik kan niet blijven bij de fokker aankloppen. 

Iemand tips wat ik nu kan doen om hem hooi uit de winkel te laten eten? Ik heb nu uit nood nog wat bij de fokker bijgehaald, maar daar kan ik natuurlijk geen gewoonte van maken. 

Alvast bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n verwende. Maar bergweide hooi en timothy hooi doen het hier goed. Zolang de stengels maar lang zijn. Het geperste hooi uit de supermarkt bijvoorbeeld gaat er echt niet in bij hem.

 

Edit: hooi van de lokale boer is vaak ook wel een succes bij moeilijke eters. Gaat wel met grote balen dus dat moet je wel kwijt kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende soorten proberen tot je iets gevonden hebt wat hij lekker vind. Konijnen zijn inderdaad kieskeurige eters, en hooi is eigenlijk het hoofdvoer van konijnen, ze mogen hun eigen formaat per dag in hooi eten. Hier eten ze goed van het Nature's best bergweidehooi. Het weidehooi van dat merk willen ze overigens niet eten. Ook het barn-i kruidenhooi gaat er altijd goed in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. 

Ik ben klein behuisd, dus zo’n grote baal gaat het niet worden. 

Gewoon een kwestie van uitproberen dus. 

Ik geef al niet veel biks, je zou denken dat hij vanzelf wel gaat eten als hij honger krijgt. Maar durf geen risico te nemen, omdat ik gelezen heb dat ze altijd moeten blijven eten ivm darmen die anders stil komen te liggen. Ik geef nu een klein tomatenpuree blikje niet helemaal gevuld met biks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .