Ga naar inhoud

Verschil tss geëxtrudeerde en niet-geëxtrudeerde brok?


GawainBS

Aanbevolen berichten

Geperste brokjes zijn bijvoorbeeld de hope farms brokken, dat zijn de standaard staafjes, meestal groen of bruin van kleur. 

 

Geextrudeerde brokken zijn de beaphar care+, sience selective enz. Die zijn inderdaad wat meer opgezwollen, wat meer gebakken als een koekje. Die zijn vaak wat lichter van kleur en soms zijn er ook (natuurlijke) kleurstoffen aan toegevoegd tijdens het proces, waardoor ze er wat leuker uit zien. 

 

Je mag de hoeveelheid brokjes splitsen als je dat fijn vind. Net wat je zelf prettig vind en wat werkt voor jou en de konijnen.

Zelf heb ik wel twee voermomenten, maar geef ik maar 1x brokjes. Ik geef de brokjes in de ochtend, dan geef ik ook hooi en kruiden. In de avond geef ik groenvoer en vul ik het hooi nog een keer aan (zonder kruiden). Ze eten hier vooral 's avonds / 's nachts en in de vroege ochtend veel hooi. Overdag zoeken ze meer het lekkers er uit en knabbelen ze een beetje nonchalant op wat sprietjes tijdens het keutelen haha :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

careplus3.JPG

 

Dit is de care+, geextrudeerde brok

 

 

 

SSnaturals-grainfree (8).jpg

Dit is de supreme grain free, zelfde bereidingsproces als de gewone supreme selective, geextrudeerde brokken dus. 

 

 

 

En hieronder een voorbeeld van geperste brokken

 

supreme tasty bites (bestaan niet meer, maar is wel een duidelijke foto):

tastybites4.jpg

 

hope farms supertrio:

konijnenvoer_supertrio-800x800.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dat is wat ik al dacht. Ik ga, eens terug van vakantie, wsl het schepje uit de webwinkel bestellen, omdat dat wel handig lijkt voor de dosering, zeker als er eens iemand anders past op de nijnerds.

Hier krijgen ze 's morgens ongeveer 50g brokken (huismerk) en 's avonds nog eens 50g. We hebben zo'n 4.5kg konijn rondlopen. In de late namiddag krijgen ze groenvoer (ongeveer een dessert bordje vol) en ze hebben continu hooi ter beschikking op verschillende plaatsen. De ruif boven de toiletbak is veruit favoriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .