Ga naar inhoud

Sammy wordt te dik, advies gevraagd


Seef

Aanbevolen berichten

Sammy is een luie ram, gefocust op eten. Amber is heel actief en super beweeglijk. Ik strooi hun biks 2x per dag uit in de ren omdat er anders voedselnijd uitbreekt. Maar nu zie ik Sammy wel dikker worden, Amber blijft mooi op gewicht. Amber rent naar hartelust door de kamer, Sammy vindt het al snel welletjes. Dus Sammy moet op dieet, maar hoe krijg ik dat voor elkaar met 2 konijnen ? Apart eten geven wordt ruzie op het moment dat ze dan weer samen komen. Sammy wordt nl. gefrustreerd als hij Amber iets ziet eten waar hij niet bij kan komen.

Hoe zou ik dat op kunnen lossen ? Amber moet niet tekort komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik geef 1X per dag bunny konijnendroom aan mijn 2 konijnen hun delen alles netjes als je dat probeert en dan alleen maar zorgt dat ze altijd hooi hebben dan zou hij ook af moeten vallen en komt hij niks tekort em qua beweging (ik weet niet of hij tam is) maar laat hem eens buiten in de tuin als je de hebt of koop een ren met afdekzeil en zet die buiten neer want van de buitenlucht worden mijn konijnen helemaal hyperactief;-)

veel succes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Marjoleink:

Wat is Bunny konijnendroom? Klinkt niet heel verantwoord.

 

Dat is wel gewoon een geperste brok hoor, en de samenstelling is ook niet slecht. Het is van het merk bunny nature, ik verkoop er wat snacks van in de webwinkel (maar de brok niet).

 

Citaat

 

Samenstelling
Aanplant van blijvend grasland (doddegras, zwenkgras, grote vossenstaart, engels raaigras, roodzwenkgras, veldbeemdgras, kropaar, honinggras, eenjarig beemdgras, wit struisgras, reukgras, kweek, smeel, rietgras, witte klaver, rode klaver, paardebloembladeren, duizendbladkruid, smalle weegbree, karwij, fluitenkruid, moerasspirea, gewone hoornbloem, walstro, heidebloemereprijs, heggewikke, smeerwortel, akkervederdistel, hondsdraf, madeliefjes, gamanderereprijs, vrouwenmantel, grote pimpernel, smalbladige wikke, knolsteenbreek, voorjaarsvingerkruid, akkerereprijs, vroegeling, herfstpaardenbloem, rood struisgras, sleutelbloem, kleine klaver), haverzemelen, zonnebloemextractieschroot, lijnzaadextractieschroot, fruitpulp, wortelpulp, tarwezemelen, koolzaadfextractiechroot
 
Analytische bestanddelen
ruw proteïne (13%), ruwe oliën en vetten (2,7%), ruwe celstof (21%), sterkte (6%), as (8,5%), calcium (0,6%),  fosfor (0,4%), natrium (0,18%)
 
Toevoegingen (per kg)
vit. A (10.000 IE), vit. D3 (700 IE), vit. E / alle rac-alpha-tocoferylacetaat (60 mg), koper als koper(ii)-sulfaat, pentahydraat (6 mg), jodium als calciumjodaat, hexahydraat (0,9 mg), ijzer als ijzer(ii)sulfaat, monohydraat (50 mg), zink als zinkoxide (60 mg), mangaan als mangaan(ii)-oxide (40 mg),  seleen als natriumseleniet (0,18 mg)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .