Ga naar inhoud

Vaak liggen


JUULZxo

Aanbevolen berichten

Sinds kort heeft Snuffie (voedster, 9.5 jaar) een beetje last van plakpoep. Dit is over gegaan gelukkig & ook eet ze weer hooi. We hebben sinds kort een vriendje voor haar, genaamd Tsaa (gecastreerde ram, 6 jaar oud).

 

De laatste tijd ligt ze vaak met haar ogen half gesloten (ook als ze staat/zit), maar verder eet & drinkt ze goed. Ook heeft ze geen borrelend buikje. Als ze aan het liggen is maakt ze wel een zacht knarsetandend geluid erbij.

 

Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken of niet. Misschien dat het aan de leeftijd ligt, dat ze niet zo actief is?

Haar oogleden vind ik een beetje opgezwollen lijken en roodachtig gekleurd (net alsof een persoon een allergie heeft, zoiets ongeveer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn had dit ook nadat hij uit logeren was geweest. Hangerig, dicht en rood oog. Hij bleek E.cuniculi te hebben. Veel konijnen dragen dit bij zich, maar komt door stress tot uiting. Ik heb 28 dagen een spuitje meten geven (de ander tien dagen). Misschien even langs de dierenarts? Zij zei dat oogontsteking zeer pijnlijk is namelijk :(

 

mijn konijn at goed en dronk heel veel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei tam86:

Mijn konijn had dit ook nadat hij uit logeren was geweest. Hangerig, dicht en rood oog. Hij bleek E.cuniculi te hebben. Veel konijnen dragen dit bij zich, maar komt door stress tot uiting. Ik heb 28 dagen een spuitje meten geven (de ander tien dagen). Misschien even langs de dierenarts? Zij zei dat oogontsteking zeer pijnlijk is namelijk :(

 

mijn konijn at goed en dronk heel veel. 

Hmm, toch even bellen dan.

 

Het lijkt ook of ze half in slaap valt, steeds met haar hoofdje langzaam neer beneden, maar toch ook weer niet.

Gelukkig kwam ze vanochtend wel vrolijk huppelend naar me toe voor haar brokjes

 

Vindt het zielig om zo te zien :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei JUULZxo:

Ja ze is ingeent, in februari

 

Gelukkig! Ik vond het wel een beetje als myxomatose klinken, dikke, opgezwollen oogleden. Tja, het kan iets simpels zijn zoals een irritatie van het oog, bijvoorbeeld doordat er iets is ingekomen. Maar het kan ook EC zijn. Ik zou in ieder geval vandaag even langs de dierenarts gaan! Oogirritaties/ontstekingen zijn vaak best pijnlijk en vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .