Ga naar inhoud

vangen


Bux en babbels

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb vanmiddag om 15;00 mijn konijn los laten lopen in mijn huis nu gaan ik het huis uit en kan mijn konijnen niet los blijven wat dan knaagt hij aan de tv kabels. ik ben al 45 min bezig met hem terug te krijgen in zijn buiten hok, maar ik krijg hem niet te pakken. het hok staat buiten en hij loopt binnen dus kan hij niet zelf zijn hok in lopen. ik heb al geprobeert dat hij in zijn oude hok springt en dat ik hem daarin naar buiten breng maar dit werkt ook niet. heeft iemand tips??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sluis maken met een panelenren en hem er in drijven. En hem niet meer loslaten, maar zorgen dat hij gewoon een veilige ren heeft waar hij zelf in en uit kan. 45 minuten stress van het vangen is echt niet goed voor een konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er nu niks aan, maar je kunt je konijn leren om in zijn hok/draagmandje te gaan door hem te belonen met een lekker brokje of wat groenvoer. Ik liep namelijk ook steeds achter mijn konijnen aan als ik ze los in de tuin liet lopen. Ik liet ze dan even snuffelen aan wat lekkers en lokte ze zo in hun hok. Pas als ze echt in hun hok zaten, kregen ze het lekkers. Dat hadden ze heel snel door! Nu hoef ik nooit meer achter ze aan te jagen.

 

Het is zelfs zo erg dat als ik in de schuur (daar staat hun voer) moet zijn voor iets anders, de konijnen al denken dat ik wat lekkers voor ze ga pakken en maar alvast in hun hok gaan zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar dit! Ze mogen van mij ook los in de tuin en op 1 avond heb ik ook een uur lang achter eentje aangehobbeld om haar in de ren te krijgen. Was voor niemand leuk. Uiteindelijk heb ik het ook ‘opgelost’ door haar met twee panelen van een losse ren op te drijven. Nu doe ik het wat slimmer met voer. Ze mogen in de tuin voor hun ochtendvoeding en hun avondvoeding, ongeveer een uur lang per keer. Ze weten inmiddels dat ze het voer alleen in de ren krijgen. En ze weten wanneer het voer komt. Dan gaan ze bij de achterdeur wachten tot ik met het bakje kom en hobbelen zo achter me aan de ren in. Meestal tenminste. Er zijn nog steeds momenten dat ik toch even met brokjes moet schudden om de aandacht te krijgen :’) Maar ik loop nu niet meer achter ze aan en dat is inderdaad voor hun veel fijner. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .