Ga naar inhoud

Vlooien bij kleintje


Sluierstaartje

Aanbevolen berichten

Naar een goede konijnkundige dierenarts gaan. Konijntjes van 8 weken zijn zeer kwetsbaar en een vlooienbesmetting is zeer stressvol. De dierenarts kan een juiste, gepaste behandeling bepalen voor zo een jong diertje.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De fokker waar je het beestje gehaald hebt informeren, het beestje terugbrengen, je geld terugvragen en naar een opvang gaan waar je wel gezonde dieren krijgt en nooit meer bij een fokker dieren kopen. 

Enne...neem dan bij de opvang gelijk een koppel, een konijn alleen is heel eenzaam. Konijnen zijn groepsdieren en horen niet alleen te zitten. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mevrouw Rian,

 

Ik vind uw reactie erg vreemd. Ik beschouw mijn konijn niet als een schoen die ik terug kan brengen. Ik ben hardstikke dol op hem en zou het niet over mijn hart kunnen krijgen hem terug te brengen. 

En waar in mijn bericht leest u dat hij alleen zit? 

 

Ik heb ondertussen een consult gehad bij de dierenarts en stronghold toegediend gekregen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zei mevrouw tegen me ;-)

Heb je meerdere konijnen dan? 

Je konijn is ook geen schoen, alleen behandelen de fokkers hun dieren wel zo. In hun ogen heb je dus gewoon een schoen gekocht. Met vlooien, ook dat nog. Als je dus echt zo gek bent op konijnen, zorg je ervoor dat je fokkers vanaf nu ontwijkt en dat je ze uit opvangen gaat halen die uitpuilen omdat fokkers zo nodig hun dieren kwijt moeten. Wijze les, weer wat geleerd! 

 

Fijn en goed dat je bij de DA bent geweest. Ik neem aan dat niet jij, maar het konijn Stronghold toegediend heeft gekregen. Is het konijntje verder helemaal gezond? 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jthe konijn alleen zit, staat in je voorstel topic. Maar je bent van plan er nog 1 bij te nemen lees ik, dus dat is mooi.

Helaas heeft Rian wel een beetje gelijk: een fokker die konijnen met vlooien verkoopt kun je beter mijden. Ik zou dus, zodra dit konijn gecastreerd is, naar een opvang gaan voor een vriendinnetje. En voor nu inderdaad het hok en de ren goed mee behandelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .