Ga naar inhoud

Even sparren...


Jewel&Mo

Aanbevolen berichten

Zit al een paar dagen met een onderbuik gevoel. Waar Lulu (niet geholpen voedster) al weken ontzettend druk is, is gecastreerde ram Rex de afgelopen week wel heel weinig energiek.

 

Rex hang wat rond in de ren, gaat zelden naar boven het nachthok in. In het nachthok krijgen ze in de avond brok, maar hij gaat er niet in. Normaal stormen ze samen naar binnen... Rex komt me wel tegemoet om de ren om te kijken of ik iets lekkers heb, maar als ik wat losse brokjes uit de hand geef eet Rex met weinig enthousiasme. 

In de ochtend vallen ze met z'n twee wel aan op de groente. Ik zie Rex ook hooi eten in de ren. Maar ik maak me een beetje zorgen. Hij lijkt echt wat down.

 

Opvallend is wel dat Lulu erg druk is. Ze jaagt momenteel veel op Rex en wil steeds op hem rijden. Ook als we met voer aan komen lopen.

 

In maart vond de dierenarts het gebit van Rex prima. Er is altijd hooi en knaaghout in de ren. Nu ook een bakje water omdat Rex weinig in het konijnenhok gaat, waar de drinkfles hangt.

 

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, of wat zou kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij het gevoel hebt dat er iets niet ok is, is dat vaak ook zo (bij mij tenminste). Het hoeft natuurlijk niet direct iets te zijn waar direct actie voor nodig is, maar mijn advies is om het wel heel goed in de gaten te houden. Let op dat hij goed blijft eten, drinken, dat de keutels goed blijven.

 

Onrust bij koppeltjes tijdens de voermomenten is niet echt ongewoon. Zeker in het voorjaar en begin van de zomer zie je dat wat vaker, helemaal als het een ongecastreerde dame is.  Het kan helpen om het verblijf lekker omver te gooien en alles anders neer te zetten, wat nieuws er in, dat ze even wat anders hebben om mee bezig te zijn dan elkaar.

 

Maar als jouw gevoel zegt dat er iets niet goed zit, zou ik proberen te achterhalen op welk gebied: is hij medisch niet in orde, of is het meer iets wat met de ralatie met lulu te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie evee. Ik zal ze vandaag een een home make-over geven. Kijken wat dat doet.

 

Als hij zo mat blijft, ga ik maandag even langs de dierenarts om zijn gebit te laten controleren. 

 

Misschien is het ook meer omdat Lulu zo ontzettend druk is dat Rex maar 'sloom' lijkt. Meestal gaan ze ongeveer gelijk op. Zojuist ging Rex naar boven om te drinken en ze ging er meteen achteraan klom over hem heen ging zelf drinken. Bleef daarna met hem 'stoeien' tot hij het hok weer uit ging. Ik heb dus vooral het idee dat het in de relationele (lees hormonale) sfeer zit. Ruzie lijkt het ook niet wat ze zit hem wel steeds te likken en kruipt tegen hem aan in de ren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .