Ga naar inhoud

Gezwollen rood geslachtsdeel


Huiself

Aanbevolen berichten

Ik bekijk mijn lieve Chip net aan de onderkant en schrik: zijn geslachtsdeel is helemaal rood en gezwollen. Hij zit er veel aan te likken en verder lijkt hij compleet normaal, maar dit kan niet anders dan pijnlijk voor hem zijn. Hij heeft wel een verleden met wat zindelijkheidsproblemen. Ik ga de dierenarts natuurlijk bellen, maar vraag me ondertussen wel af hoe zorgelijk dit is. Iemand ervaring of tips voor nu?

IMG-20180603-WA0007-01.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eruit zien alsof er maden hebben gezeten. Ooit een keer hier meegemaakt. Zeker weten geen maden te zien?

Wij kregen toen een spray mee ter bescherming van de huid en om het weefsel/de huid rustig te maken, een hydrocortison spray, Virbac Cortavance.

Benieuwd wat de DA zegt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... Dierenarts was in gesprek en ik til hem net op om nog eens te kijken en ik zie nu helemaal niets meer. Ik stuur de foto's wel even naar de dierenarts toe. Ik had mijn medicijntrommel al klaargelegd om in overleg carprofen te geven, maar ik doe nu maar even niets. Houdt hij me voor de gek of heb ik te weinig verstand van mannelijke geslachtsdelen? ;-)

 

Aangezien chip altijd wel een probleemonderkant heeft gehad (natte samengeklitte haren, af en toe kleine plasjes naast de poepbak die hij per ongeluk liet als hij darmkeutels eet) en destijds met de bacteriën in de urine nog net goed zat vraag ik me toch af of dit iets betekent in zijn geval. 

 

Het kale rondom zijn geslachtsdeel komt trouwens doordat hij laatst bij de dierenarts een stuk is geschoren.

IMG-20180603-WA0009.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Domino:

Vind het een beetje op een prolaps lijken die nu toevallig weer terug is gegaan.... ik zou het wel in de gaten houden als ik jou was. 

 

Inderdaad: na googelen zie ik dat het inderdaad daar op lijkt. Ik ga morgen een afspraak maken voor controle, want ik zie hem al een lange tijd moeite doen bij het persen met daarbij wat kleine geluidjes. Dat is volgens mij ook de reden dat er soms wat urine mee drupt als hij darmkeutels wil eten. Dan zit hij zo te persen...

 

Bedankt @Domino!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenvroeg gaat mijn Chippie ter observatie naar de dierenarts. Ze gaan zijn plas bekijken en als het nodig is een foto maken. Ze vond het toch vreemd dat hij aan de onderkant wat viezig is en stinkt. Wij proberen al 1,5 jaar er achter te komen wat het is dus ik hoop dat er nu eens iets uit een onderzoek komt (wat niet ernstig is natuurlijk) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hèhè, eindelijk iets! Chip heeft wormen: aan de keutels is niets te zien, maar na nader onderzoek blijkt hij ze te hebben. Natuurlijk sneu voor hem, want dat heeft hem jeuk bezorgd en irritatie. Ik vermoed zelf dat hij ze al in ieder geval heeft sinds het begin dat ik hem heb, omdat hij ook sinds die tijd af en aan wat gedoe heeft met zijn onderkant maar de focus lag op zijn urine en eventuele sproeigedrag...

 

Hailey zojuist ook behandeld en straks maar even het hok goed schoonmaken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .