Ga naar inhoud

konijn blacky


Aanbevolen berichten

misschien is dit geen discussie, maar meer een vraagstelling, 

ik dacht plaats hem hier,  wie niet vraag weet niks 

maar het gaat dus over mijn konijn blacky die zeer onredelijk is tegen het andere konijn tot voor kort konden ze wel samen maar 1 of andere manier is blacky onze blacky niet meer!!!!

gedrag is niet om aan te zien..
acuut stampen constant, 
heel onrustig gedrag vertonen
andere konijn om ver lopen of verdrukken in hoekjes...
alles van haar op te eten van brokken tot groente,

heb de dieren arts al gebelt maar die ziet er geen ernst van in en moest hem apart zetten tot de rust weder is gekeert, 
blacky zit al ruim 3 wkn apart van de rest..

heeft iemand hier raad voor me, want ik ben het zoek... 
weet niet wat er met hem is en kan der ook niet achter komen omdat ik steeds wordt gebeten door dat hij niet opgepakt wil worden, wat voor kort altijd wel zo was.. was het een sullletje/lobbes die altijd graag het liefste op school lag bij mij in de hangmat...

 

ik loop voor dit gedrag al bij een dierenarts, maar die is het ook bijster en weet ook geen oplossing, 

een vriendinnetje van me werkt als dierenarts in een dierenkliniek en had ik raad gevraagd,

zij vermoed dat blacky evenuteel suikerziekte kan hebben.. 

 

misschien beetje gekke plek om deze vraag hier te plaatsen maar misschien dat jullie me hier meer over kunnen zeggen of te doen is..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is blacky?
Is het een voedster of ram?
Is hij/zij gecastreerd?
En het andere konijn / de andere konijnen, zijn dat voedsters of rammen, gecastreerd of ongecastreerd?
Hoeveel permanente ruimte hebben de konijnen?
Hoe lang zitten ze al samen?
Zijn er dingen in de omgeving veranderd? (heb je nieuwe huisdieren erbij, zijn er nieuwe katten in de buurt, een roofvogel in de omgeving, hebben de buren toevallig een konijn aangeschaft, dat soort dingen?)

 

Het klinkt of als pubergedrag, of als flink hormonaal gedrag. Dat kan te maken hebben met de tijd van het jaar, maar het kan bijvoorbeeld bij een voedster ook zo zijn dat het wat rommelt in de baarmoeder (bijv. ontstekingen).  Suikerziekte komt bij konijnen echt zo goed als nooit voor.  Het kan, maar is wel wat vergezocht.

 

Het bijten bij optillen is niet ongewoon voor konijnen. Konijnen zijn prooidieren en hebben nog wel wat van dat instinct overgehouden. Voor een wild konijn betekent opgepakt worden meestal zijn dood. Ook onze tamme konijnen raken flink in de stress van optillen. Trappen, bijten en voor hun leven vechten als je dat doet is dus niet vreemd. Je kan konijnen wel leren het te ondergaan, maar fijn zal een konijn het nooit vinden om opgetild te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen is Blacky een heel dominant konijn. Ben ook wel benieuwd naar de aanvullende info. 

Suikerziekte komt bij konijnen volgens mij niet voor toch? Waar baseert die vriendin/dierenarts dat op, dat kan ik nergens uit het verhaal halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .