Ga naar inhoud

Konijnen met vachtmijt 24 uur uit elkaar?


Okki

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen hebben vachtmijt en ze hebben zojuist bij de dierenarts een pipet stronghold gekregen. Volgens hem moeten ze nu 24 uur gescheiden worden zodat ze dat spul niet bij elkaar oplikken. Doen jullie dat? Het lijkt me nogal frustrerend voor ze. Ik kan een kooi in de ren zetten met één konijn erin. Of een kooi binnen, maar binnen is het bij ons warmer dan buiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar 1x een konijn met vachtmijt gehad en dat was een jong konijntje dat al alleen zat. Zij is overigens behandeld met injecties. 

 

Tja misschien even in de gaten houden of ze het wel of niet oplikken bij elkaar? Zo ja dan wel scheiden, zo niet dan lekker samen laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat t bij honden en katten 1 uur was en dat het dan een heel eind opgedroogd / ingetrokken was. 24 uur is wel lang, en onhandig. Maar ja je wil er ook geen zieke konijnen door hebben. Staat er trouwens niets over in de bijsluiter? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die heb ik opgezocht op internet maar daar staat niks over in. Ik vond ook een oude discussie hier waarin stond dat ze zes uur gescheiden moeten zijn. Ik denk dat ik ze dan vanavond voordat ik naar bed ga weer bij elkaar zet. En dan straks één konijn tijdelijk in een kooi onder het dichte deel van de ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze zitten gescheiden. Eerst het voedstertje in het hok in de ren, maar die was het daar niet mee eens, die ging meteen tralieknagen. Toen dus maar omgewisseld en dat gaat wel goed. Het rammetje drinkt eens wat, eet eens wat, gaat languit liggen en vindt het wel best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .