Ga naar inhoud

Niezend konijn


Cheltje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn vrouwtjes konijn niest heel erg. Echt niesbuien waar ze bijna in lijkt te blijven hangen.

Ik ben al 2x met haar bij de dierenarts geweest maar zonder resultaat.

Ze heeft een kuur antibiotica gehad en een kuur ontstekingsremmer/pijnstillers gehad. Verder is ze volgens de arts in goede gezondheid. Ze weten niet wat eraan scheelt.

Ik heb er een filmpje van maar dat is te groot om up te loaden.. 

Heeft iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het kan heel veel zijn.

 

Heb je als eens een stofvrije bodembedekking geprobeerd, zoals bijvoorbeeld een papierkorrel (back-2-nature)? Sommige konijnen zijn erg gevoelig voor stof op de luchtwegen. Kan het zijn dat er iets van een stukje hooi of stro in haar neusje zit wat irriteert? (ik vermoed dat ze daar wel naar gekeken hebben?) Is er na de antibiotica kuur een swab genomen om te kijken of die geholpen heeft tegen de bacterie waar tegen is behandeld? Als het niet de juiste kuur was, zal dat geen resultaat geven namelijk. Zelfs gebitsproblemen kunnen er voor zorgen dat een konijn niest, als het een probleem is met bijv. de kieswortels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen begon ook ineens te niezen. Als ik aan de andere kant van het huis was hoorde ik haar in de tuin niezen. Ik gebruikte al jaren zaagsel in de toiletbakken dus ik dacht dat het daar niet door kwam. Op aanraden van de dierenarts toch overgestapt op iets anders (beukensnippers) en nu is het weg.

Dus ik zou zeggen de bodembedekking aanpassen is een kleine moeite, en wie weet helpt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .