Ga naar inhoud

Mag een konijn in de regen?


Aanbevolen berichten

Ik heb nogal een rare vraag. Ik heb nu 2 nieuwe ndh een koppeltje. Ze hebben een binnenhok met een buitenren eraan gekoppeld. Ze zitten weer en wind buiten maar is het wel goed voor hun poten dat ze in de regen rondlopen? Nu haal ik ze binnen tot het buiten terug droog is. Ik heb in het verleden al een konijntje gehad met open pootjes daarmee ben ik heel voorzichtig misschien een beetje te voorzichtig. Wat is jullie mening hierover? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben een soort ingebouwde regenjasjes :) Als het regent, loopt de regen langs de bovenvacht naar beneden, zonder dat de ondervacht nat wordt. De regen komt dus niet tot op de huid. Je kan ze dus gewoon buiten laten als het regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sore hocks ontstaan niet door de regen. Het konijn kan door de bouw of vacht gevoelig zijn voor druk aan de poten. Bijvoorbeeld een te groot konijn (doorgefokte vlaam) of rex-konijn. Ook als er los van het ras een verkeerde bouw is, waardoor er meer druk op de pootjes komt. Een verkeerde ondergrond, bijvoorbeeld tealie-kooi, kan het ook mede veroorzaken. 

Maar puur de regen krijgen ze geen sore hocks van. Ik heb al jaren konijnen in een ren waar gewoon regen in komt en nog nooit dore hocks gezien hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .