Ga naar inhoud

Teddy Widder agressief na inenting


Guusje&Kato

Aanbevolen berichten

Wie of Wie heeft raad voor mij.

 

Afgelopen dinsdag zijn onze 2 Teddy Widders (voedsters) naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inentingen.

Het prikken verliep niet helemaal naar plan waardoor de dierenarts twee keer opnieuw moest prikken. Ze waren beiden bang maar de oudste van de 2 ( 6,5 maanden oud) was echt helemaal van slag. Ze piept, blaast lijkt echt panisch te zijn. Ze wil nu niet meer gepakt worden en begint al te piepen als ze ook maar het idee heeft dat je haar wil oppakken. Haar vriendinnetje (3,5 maanden oud) is met momenten ook de pineut als ze te dicht bij komt.  Ze gaat dan achter de jongste aan en lijkt te bijten maar na een minuut of twee is de rust wedergekeerd.

 

Vanmorgen wilde ik de dames uit hun hok halen en in de ren zetten. De jongste ging prima maar de ander was niet te pakken. Ze begon te piepen en blazen en viel uiteindelijk echt aan. Sprong op mijn hand af en beet. Ik heb het idee dat ze door de inenting (6 dagen geleden) zo bang is geworden dat ze niet meer opgepakt / aangeraakt wil worden. Wat kan ik het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ging er dan precies mis bij het prikken dat het 2x moest?

 

Kan het zijn dat er medisch iets mis is, van pijn kunnen ze namelijk ook agressief worden.

 

Het kan best dat ze wat afstand willen na de inenting. Een van mijn nijnen is ook best een stresskip die een aantal dagen boos is en uit mijn buurt blijft. Het helpt om rustig te zijn bij de konijnen, je vaste routine aan te houden en ze te paaien met lekkere dingen die je alleen uit de hand aan bied ;)   het kost tijd, maar uiteindelijk komt het dan weer gewoon goed. Sluit wel uit dat er een andere oorzaak is dan angst. Ziekte / pijn moet wel behandeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging mis met prikken doordat ze niet stil zaten en volgens mij kreeg de dierenarts ook niet echt goed een huidplooi opgepakt. Dierenarts gaf aan dat ze verder helemaal gezond waren, ze eten en drinken prima, zijn levendig kortom niks aan gemerkt wat op ziekte of pijn wijst. 

 

Wij pakken ze altijd uit hun hok en zetten ze dan in hun ren. Ik zal de ren morgen eens aan het hok vastmaken zodat ze zelf erin en eruit kunnen lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso hebben konijnen een permanente ren nodig en niet 1 waar ze slechts een paar uurtjes per dag in kunnen. Het is dus verstandig de ren veilig aan het hok te maken, zodat ze altijd zelf in en uit kunnen.

 

konijnen houden inderdaad niet van oppakken. Na het dierenarts bezoek kan het wel toegenomen zijn, maar ze gaan oppakken nooit leuk vinden. Helaas heb je teddy's die je sowieso af en toe moet pakken voor vachtverzorging. Daarmee worden deze dieren al vaak genoeg geplaagd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .