Ga naar inhoud

konijn geeft geen likjes


SmurfjeEmiel

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! 

 

Mijn konijntje is 4 maanden oud en ik heb hem nu 2 maanden. 

Ik ben elke dag met hem bezig en geef hem ruim voldoende aandacht en affectie. Ook heeft hij genoeg ruimte en speelmogelijkheden. Hij ziet er uit als een blij en gezond konijntje. 

 

Nu is het echter zo dat hij me nooit likjes geeft en ik word daar een beetje onzeker van.. Overal lees ik dat het normaal is dat je konijn je likjes geeft maar die van mij doet het niet. 

 

Doe ik iets fout? Geef ik hem teveel aandacht of juist nog te weinig? 

Ik wil de likjes natuurlijk niet afdwingen maar mijn onzekere zelf vraagt zich toch af waarom ik geen likjes krijg haha. 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen het niet allemaal. Ik heb er 2 gehad die het deden en eentje die het niet deed. Dat betekent niet dat hij je niet mag, het heeft met karakter te maken. Ik persoonlijk denk dat het iets te maken heeft met hoe hij jou ziet, als dominante (dan wordt je gelikt) of niet. Die ene die me niet likte was namelijk erg dominant, de andere twee waren dat niet. Maar dat is de bioloog in mij die hypothetiseert. ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mijn konijnen likt de ene wel aan mijn hand en de andere niet. Degene die likt (de voedster) is net iets onderdaniger dan de andere (ze likken elkaar namelijk allebei, maar de voedster doet dat iets vaker). Het rammetje knabbelt soms zachtjes aan mijn vingers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb best wel wat konijnen gehad in mijn leven (vooral kindertijd dan) maar ik heb echt nog nooit een lik(je) gekregen van mijn konijn(en). Ik wist eerlijkgezegd niet eens dat dat bestond. Het zijn echt allemaal schatten van konijnen geweest dus ik denk zelf dat het niet zo veel uitmaakt hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .