Ga naar inhoud

Konijn houdt behoeften op


KingRichard

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! 

 

Ik ben nieuw hier op bunnybunch en even een introductie : ik heb sinds december een dwergkonijntje, Richard. Ik woon op een appartement en als ik niet thuis ben zet ik hem in zijn (ruime) kooi. Als ik wel thuis ben mag hij overal vrij rondlopen. Het is een vrolijk en speels konijntje, volgt mij overal, wordt graag geaaid & doet veeeel binky’s.

 

Na een maandje heb ik hem eindelijk zindelijk gekregen. Hij heeft een toilet in en buiten zijn kooi. Maar sinds deze week houdt hij zijn behoeften ‘op’ in zijn kooi. En doet hij dat enkel nog er buiten & zelfs niet meer in zijn toiletje... de keuteltjes zijn ook erg plakkerig maar na een tijdje zijn ze weer normaal ... weet iemand wat er aan de hand is met Richard en hoe ik dit kan oplossen? :'(

 

alvast bedankt! 

 

 

AC0F0DE0-6766-4C0F-A4E1-F4EBBCDC47E7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is ruim? Alle standaard kooien die te koop zijn, zijn namelijk te klein. Mijn eerste tip is dan ook, koppel een (panelen) ren aan de kooi, zodat hij wat meer leefruimte heeft. Het kan te maken hebben met afbakenen van zijn territorium.

 

Is hij gecastreerd? Ik vermoed het niet, je hebt dan nu te maken met een puberend, hormonaal mannetjes konijn. De volgende stap na het overal keutelen is nog leuker: sproeien ;) :'D De stap daarna is dat hij overal op gaat rijden. Op jouw voeten, op kussens, op jouw hoofd. Erg prettig allemaal....

 

Mijn advies is dus ook hem zo snel mogelijk te laten castreren en hem een vriendinnetje te geven. Konijnen zijn hele sociale dieren die niet alleen moeten leven. Een maatje is een éérste levensbehoefte. Zomaar samenzetten is niet makkelijk, maar als hij gecastreerd is kun je met hem gaan speed-daten in een konijnenopvang en zo met een dame die bij hem past thuis komen. Let wel op dat je dan minimaal 2 vierkante meter permanente leefruimte moet hebben voor het koppel, liever nog groter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het advies oppakt.

 

Het is inderdaad een grappig konijntje :D 

 

Hier vind je een lijst met konijnenopvangen waar je vanaf 2 weken na zijn castratie met hem naar toe kan gaan voor een vriendinnetje https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Het is namelijk niet verstandig om een willekeurige voedster bij hem te zetten, het moet klikken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .