Ga naar inhoud

Onverklaarbaar gedrag Ollie


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Ollie woont in een groep van 4, Ollie is samen met Flip een gecastreerde ram en Lilly en Puk de voedsters.

 

Ollie is de enige die van een dierenwinkel vandaan komt, de rest komt uit de opvang.

 

Ze leven 24/7 in een ren met hok van zo'n 12m2 dus ruimte genoeg.

 

Ollie is de baas van de groep, maar zodra ik aankom dan begint hij iedereen te bijten die in z'n buurt zit, ook jagen en in de billen bijten volgt dan. Hij is naar mij toe heel schuw en moet niks van mij hebben (alleen als ik eten heb ben ik interessant ;) )  Wat is dit voor gedrag naar de andere konijnen toe? 

 

Laatst zag ik ook dat hij Puk, z'n grote vriendin uit aan het dagen was, stiekem bijten en met de poten aantikken .. en ja 10 min later liggen ze weer samen te wassen.

 

Verder gaat de groep prima, ze liggen samen, eten samen, alleen dat Ollie af en toe uitflipt dus ..

 

Wie kan mij het gedrag van Ollie verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt alleen als jij in de buurt bent? Je zou denken dat het dan toch met  de rangorde te maken heeft. Dat ollie op het moment dat jij komt toch nog even wil bevestigen dat hij  de baas is.

 

Overigens is wat jagen bij voermomenten vrij normaal in groepen, is mijn ervaring. Maar zolang het blijft bij een hapje haar of wat rijden en jagen blijft kan dat geen kwaad. Ik denk dat dat gewoon momenten zijn waarop in een groep de rangorde nogmaals bevestigd word. Bij koppels die wat langer samen zijn of goed matchen zie je dat eigenlijk niet. Maar bij koppels die wat gewaagder zijn aan elkaar en in groepen zie je het vaak wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .