Ga naar inhoud

Strokorrels


Mr.Salsa

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, van het weekend ben ik strokorrels gaan gebruiken als bodembedekking met los stro ipv Houtkorrels en stro.

 

resultaat: het lijkt erop dat ze nu strokorrels eten en niet tot nauwelijks hun hooi (kruidenhooi). Dit ging normaal volledig op elke dag.

 

kan dit kwaad? Anders haal ik weer snel een zak met Houtkorrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan een paar strokorrels niet kwaad maar als ze vrijwel geen hooi meer eten lijkt me dit niet zo gezond.

Overlaatst had ik strokorrels in hun toilet gedaan ipv de geperste papierkorrels die ik normaal gebruik en hier gingen ze ook van eten. Omdat ik er niet echt zicht op had

hoeveel ze er van aten ben ik toch maar weer overgestapt op de papierkorrels. Die laten ze gelukkig liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan geen kwaad in de zin van het is niet giftig ofzo. Stro is ook niet slecht voor konijnen, het zorgt voor een goede darmwerking, zonder dat ze  veel voedingsstoffen binnen krijgen. Het is alleen niet de bedoeling dat ze door het eten van strokorrels stoppen met het eten van hooi. Ik zou dus als de zak op is weer overgaan op de houtkorrels.

Misschien dat je een laagje (goedkoop)hooi over de strokorrels kan leggen, zodat ze er niet meer/minder van eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .