Ga naar inhoud

Konijn knabbelt niet


linnlane

Aanbevolen berichten

Toen ik research aan het doen was over het houden van een konijn kwam ik heel vaak tegen dat ze vanalles en nog wat opknabbelen. 

Nu lijkt dit idd een luxeprobleem, maar alle knabbelbare dingen die we aan onskonijn geven, blijven onaangeraakt het konijn is 9 weken oud. Het enige waar hij interesse in heeft is mijn tshirt als ik naast hem zit. Ligt dit misschien aan de leeftijd ? Ik dacht juist dat het erger ging zijn bij een jonger konijn.

Ik vraag me vooral af of dit geen probleem wordt voor de tandjes, die dan niet genoeg afslijten, of zorgt het hooi hier genoeg voor? 

 

Dankuwel ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen knabbelen eigenlijk ook nergens aan, ze hebben inderdaad blijkbaar genoeg aan het hooi. De laatste keer dat ze bij de dierenarts waren (voor vaccinaties) zei hij dat de ene een zeldzaam mooi gebit heeft, dat zag hij bijna nooit. En de andere heeft ook een prima gebit. Ze zijn vier en drie jaar. 

Met andere woorden: alleen hooi knabbelen kan gewoon genoeg zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .