Ga naar inhoud

Kaal plekje boven oog


Roos1995

Aanbevolen berichten

Misschien heeft er een klit gezeten van een slaapje? Onze Teddy heeft dat wel eens onder haar oog, die haartjes zijn dan wat langer en dan gaat dat wat klitten, soms wast ze zich daar dan vaker en een hard stukje vacht laat dan los, dan weet ik dat ze weer een knipbeurt nodig heeft.

Of er heeft iets geirriteerd (Strootje?) waardoor er veel gelikt is? Als het roze is zal het wel weer gauw aangroeien denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er niet uit als een bijtwondje of een uitgetrokken plukje haar. Schurft en mijt ziet er meer schilferig uit. Dat lijkt dit ook niet echt. Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat het wel is, ik zou inderdaad ook een dierenartsbezoekje inplannen om het een keer na te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Roos1995:

Het rammetje is altijd wel hevig aan het schoonmaken bij dr ;)

 

Dat zou kunnen ,dat het een beetje een geïrriteerde, opgezette plek is geworden daar door. Ik geloof dat ik het toch voor de zekerheid wel door een dierenarts zou laten nakijken hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Roos1995:

oke bedankt! Ze is wel geent tegen myxomatose, maar dat is dit niet he? Dan zijn het toch meer verdikkingen van de oogleden? Het oog ziet er wel rustig uit

 

Ik denk hierbij niet direct aan myxomatose nee. Dan krijgen ze meestal dikke oogranden . Het kan wel hoor, maar als de inentingen netjes up-to-date zijn zouden ze als het goed is beschermd moeten zijn. Check voor de zekerheid wel goed of er ergens anders ook plekjes of verdikkingen zitten (bij myxomatose is dat meestal bij ogen, neus, oren en geslachtsorganen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .