Ga naar inhoud

Beloning snoepjes


kikker

Aanbevolen berichten

Wat en hoeveel eten krijgen ze nu en hoeveel wegen ze? Het kan zijn dat ze zich al te lekker vol kunnen eten om nog trek te hebben in beloning.

 

Ik geef altijd gewoon de gewone brokjes als beloning, soms zelf in tweeën gebroken. Dat werkt bij mij prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een héél rustige benadering bij schuwe konijnen het belangrijkste is. Dus de tijd nemen en heel stil blijven staan of zitten. Als ze naar je (dochter) toekomen niet bewegen en ook als ze het uitgestoken lekkers pakken zelf niks doen. Het is belangrijk om ze de rest van de tijd ook niet te aaien als ze dat niet willen en natuurlijk om ze nooit op te pakken (tenzij medisch noodzakelijk), anders blijven ze je (dochter) natuurlijk eng vinden ;) 

 

Het ene konijn is, of wordt uiteindelijk, tam genoeg om te kunnen trainen, het andere zal dat te spannend blijven vinden. Maar het uit je hand iets lekkers laten pakken is ook een vorm van trainen :) 

 

Ik heb ook een paar schuwe konijnen, maar hun biks vinden ze zo lekker dat als ik ze heel rustig benader dit wel uit mijn hand durven pakken. Verder vinden ze gedroogde papayablokjes (zie BunnyBunch webwinkel) ook érg lekker en zetten ze hun angst daar ook een beetje voor opzij. Pas met die papayablokjes wel op, want er zit heel veel suiker in. Dus ze mogen er maar een paar van, anders krijgen ze snel last van hun buik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .