Ga naar inhoud

Stro eten


Monica1992

Aanbevolen berichten

Ik merk dat mijn konijnen regelmatig stro eten in plaats van hooi. Zo eten ze regelmatig uit de toiletjes, waar ik dus hennepvezel en wat stro in doe. Ze hebben wel altijd hooi dit hun beschikking in een ruifje en ook op het dienblad waar hun etensbakje en drinkbakje op staan. Het lijkt niet uit te maken wat voor hooi ik aanbied. Moet ik hier iets aan doen? Vind hooi in de toiletjes niet zo fris omdat ze dan beplaste hooi eten, maar nu doen ze dat dus ook met het stro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het hooiruitje bereikbaar als ze in het toiletje zitten? Ze vinden het altijd fijn om te eten als ze toiletteren. ;)

Ik gooi altijd het hooi wat ik opveeg van de grond, in de toiletjes, maar er hangt ook een grote hooiruif bij het toilet en dan pakken ze daaruit en niet uit het toilet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet erg als ze stro eten, dat is goed voor de darmwerking (onverteerbare ruwvezels). Maar hooi is nog wat beter, omdat daar de tanden en kiezen wat beter op afslijten en er ook daadwerkelijk nog wat voedingswaarde in zit.

 

Hooi naast het toilet is wel aan te bevelen, hier keutelen ze ook het liefst terwijl ze hooi eten, dus waarschijnlijk helpt dat al wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten het hier als ik vers neerleg in hun nachthokken. Na een dag is het niet meer interessant en dan gaan ze toch weer terug naar het hooi. 

Het is de versheid die het hem doet volgens mij, dat vinden ze vooral lekker. Hooi van een dag oud is alleen nog maar goed om eruit te trekken en erop te piesen en poepen. (zucht..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .