Ga naar inhoud

Voeding Advies


Cor

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na wat gelezen te hebben over voeding zijn we er achtergekomen dat deze misschien wat eenzijdig is.

 

Momenteel krijgt onze alleen zittende Franse Hangoor voedster van 2,5 jaar oud en 5 kg zwaar het volgende:

 

- Onbeperkt Natuur Weidehooi.

- 80 - 90 gram  Supreme Sceine Selective konijnenvoer

- Gemiddeld 1 Yoghurt snoepje per dag

 

Met die snoepjes zijn we al gestopt in ieder geval.

 

Om het eten wat gevarieerder te houden willen we het graag zo gaan doen

- Onbeperkt Natuur Weidehooi.

- 70 gram Supreme Sceine Selective konijnenvoer

- 40 gram verschillende kruiden mixen van JR Farm (smalle weegbree, bos en weide geheimen en zonne groente

 

En als snoepjes heb ik gedroogde  wortelchips, bananen chips en appel chips besteld. Is dit beter dan die yoghurt snoepjes en zo mag ze er dan ook één per dag gemiddeld genomen?

 

Mevrouw genaamd Lotje loopt trouwens de hele dag los op ons balkon en heeft +/- 25 m2 ter beschikking. Ze is ook een vrij actieve dame die echt bij heel erg veel regen of koud weer in het schuilhok gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je gestopt bent met de yoghurt snoepje, de andere zijn inderdaad beter als gezonde lekkernijen. Ik zou wel oppassen met kruiden van JR Farm, die durven wel eens giftige ingrediënten erin stoppen, dus goed de ingrediëntenlijst bekijken.

Je zou eventueel ook wat groenvoer kunnen geven, eerst opbouwen met veilige soorten zoals witloof en andijvie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips

 

Groen voer krijgen ze zo nu en dan wel. Vooral witlof en het loof van de peen. Dat vonden ze erg lekker altijd.

 

Wat is een beetje gangbaar wat ze dan mogen aan hoeveelheid? Nadeel met vers spul is dat je natuurlijk geen voorraad kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een krop andijvie en witlof blijven in de groentela van de koelkast zeker een week goed. Vaak nog wel langer ook. Dat heb ik zelf altijd als basisgroenten in huis. 

 

Verder geef ik ze wat er toevallig in huis is van wat wij eten. Rucola, veldsla, komkommer, wortelloof, bloemkoolblad etc. Voor de zekerheid geef ik ze de ene dag een klein stukje en dan, als dat goed gaat, de volgende dag meer. Ik ben altijd bang dat ze er last van krijgen omdat ze het niet wekelijks krijgen (behalve witlof, andijvie en takken van onze wilg, dat zijn ze gewend). Tot nu toe gaat dat prima.

 

Qua hoeveelheid doe ik eigenlijk maar wat, ik weeg het niet af. Een paar blaadjes witlof en andijvie per konijn per dag in ieder geval. En dan vaak nog wel iets anders erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .