Ga naar inhoud

Vervelend plas/poepgedrag


Gup

Aanbevolen berichten

Dag konijnenliefhebbers

 

Ik heb een vraag betreft mn konijn Gup. Hij is een zindelijk gecastreerd mannetje van bijna 1 jaar. Hij doet zijn behoefte netjes in zijn hok. Ik heb voor hem omdat wij laminaat vloer hebben een lekker kussentje om op te liggen, maar op deze plast en poept hij gewoon van zich af. Hij gebruikt het als terpje. Het is erg irritant en hij heeft ook zichzelf er mee. Kan ik hem dit afleren? Iemand ervaring hier mee? Ik blijf aan het wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Gup:

Ligt van zich af te poepen  wat ik nog niet zo'n ramp vind..maar die zeik , vreselijk

Ja jeetje, je hebt wel een levend dier in huis. Die doen zulke dingen nou eenmaal... Je mag al blij zijn dat je konijn verder zindelijk is denk ik. Ik zou wat er nu ligt in ieder geval weg halen. Misschien kun je proberen om er een ander kleedje of matje neer te leggen, ik heb bijvoorbeeld een badhanddoek en zo'n goedkoop douchematje van de ikea hier liggen. Kan best zijn dat het dan over is, kan ook heel goed zijn van niet. Je zou ook nog kunnen proberen om er een toiletbak naast te zetten, dat kan misschien ook nog helpen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het allemaal wel.

Ben blij dat ie verder zindelijk is idd.

In het begin toen hij op zijn kussentje lag hield hij het altijd lekker droog en ineens... begon hij het als een toilet te zien . Hoop nog stiekem dat hij er ook plots mee stopt haha.  Anders ligt hij in zn hok te chillen, het laminaat is niet zo fijn om er een langere tijd om op te liggen luieren

 

Trouwens ik word ook nooit boos hoor als ie het doet.  Ik weet dat boos worden heus niks uit haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is ook lastig... Vooral omdat ze niet kunnen vertellen waarom dat kussen nou zo lekker plast ;-) Een van mijn konijnen heeft een vete gehad met zo'n bolletjes badmat van de ikea. Geen idee waarom, want hij plaste verder echt he-le-maal nergens. Maar ja, hij was boos op die mat... Ik zou gewoon eens kijken of je er bijvoorbeeld een handdoek of een ander kleedje neer kunt leggen, misschien is het dan wel over. Of hij vindt niet zozeer het kussentje interessant maar is het gewoon een hele fijne plek om te plassen, dat kan natuurlijk ook nog. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een bolletjes badmat had ik bij Joris en Binky in de ren liggen, begin dit jaar. Handig anti-slip aan de onderkant, genoeg grip, lekker zacht om op te liggen, makkelijk te wassen. Ideaal dacht ik. Tot Joris er een projectje van ging maken en werkelijk elk bolletje er afgeknaagd werd... zucht ;)

 

Maar ik denk dat in dit geval de enige oplossing is dat je dit matje weghaalt. Je zou op die plek inderdaad een toiletbak kunnen zetten, dan kan hij daarin relaxen en piesen tegelijk, zonder dat het erg is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .