Ga naar inhoud

Lilliebitch!


BaasjevanBakkes

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

Zoals jullie weten heb ik 5 konijnen Jopje en Lynn (koppel exram-gecastreerde voedster) , Kiko en Lillie (koppel exram-gecastreerde voedster) en Nena (6 jarige gecastreerde dame). 

Lillie heeft bij haar vorige eigenaren in een groepje gezeten van 5, naar 4. Lillie kon het echt haar draai niet meer vinden en haar baasjes hebben besloten om haar naar de opvang te doen. Daar kwam ik haar tegen. Ik had toen der tijd Kiko alleen zitten en heb ze gekoppeld. Het is nooit echt een klef koppeltje geweest. Vaak lagen ze apart maar konden het wel prima met elkaar vinden. Begin Juni begon Lillie flink om te slaan en te jagen, happen en zelfs Kiko te bijten. Ze zaten steeds vaker verspreid in de tuin en wasten elkaar nauwelijks meer. In Juli kwam Nena "logeren" en al snel werden zowel Lillie als Kiko nieuwsgierig naar Nena. Lagen vaak bij haar ren en Kiko waste Nena door de tralies (die goedzak!).  Ik heb toen besloten om Nena aan Kiko en Lillie te koppelen. Helaas, na 18 dagen ging dit toch niet goed en heb ik ze echt moeten scheiden. 

Lillie heeft altijd samen gezeten bij Kiko en verdroegen elkaar. Nu is dit echter niet meer het geval en Kiko kiest duidelijk voor Nena. Hij wast haar en ligt languit met haar. Vind het super sneu voor Lillie, maar Kiko is nu heel anders als bij haar. Veel blijer, rent de ganze dag, springt door de hele ren en is echt samen met Nena. Kan een voedster zoveel invloed hebben het karakter van een ander konijn, of is Kiko al die tijd niet echt gelukkig geweest?
 

Ik neem in overweging om Lillie terug naar de opvang te brengen, maar dit wel met heel veel pijn in mijn hart. Ik heb niet echt plek voor 3x een koppel.. heel lastig allemaal :( wat vinden jullie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei BaasjevanBakkes:

Lillie heeft altijd samen gezeten bij Kiko en verdroegen elkaar. Nu is dit echter niet meer het geval en Kiko kiest duidelijk voor Nena. Hij wast haar en ligt languit met haar. Vind het super sneu voor Lillie, maar Kiko is nu heel anders als bij haar. Veel blijer, rent de ganze dag, springt door de hele ren en is echt samen met Nena. Kan een voedster zoveel invloed hebben het karakter van een ander konijn, of is Kiko al die tijd niet echt gelukkig geweest?
 

Ja dit kan zeker! Meestal merk je het alleen pas als 1 van de 2 overlijdt en je er een nieuw maatje bijzet. Ik heb het zelf 2x meegemaakt dat een ram helemaal veranderde met een nieuw vriendinnetje. Of ze dan ongelukkig zijn geweest met hun vorige, tja dat is moeilijk te zeggen, ik denk het niet.

 

Het is bij jou wel duidelijk dat Kiko een betere klik heeft met Nena, en het gaat er natuurlijk om dat je konijnen gelukkig zijn!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@HildeR dankjewel voor je reactie. Gek hè, dat een ander zo'n invloed kan hebben op karakter... Vind het nog steeds een hele moeilijke beslissing en probeer mijn vriend te overtuigen dat konijnen in huis ook echt heel leuk en gezellig is... Kan haar gewoon niet missen, maar ze klikt echt niet met mijn andere konijnen:(:'( Heel moeilijk.. Ben aan de ene kant blij dat ik Kiko met Nena heb gekoppeld want die 2 zijn zo ontzettend happy samen en Kiko leeft helemaal op, aan de andere kant had ik gewild dat ik het nooit had gedaan want nu ben ik waarschijnlijk Lillie kwijt... lastig en verdrietig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap dat je een drietal geprobeerd hebt, terwijl je wist dat Lillie eerder niet goed kon aarden in een groep. Tja, dan kan dit de uitkomst zijn... Enorm zuur natuurlijk, maar ik ben bang dat je er niet veel meer aan kunt veranderen. Een nieuwe koppeling zonder de nieuwe voedster, zou nog best eens lastig kunnen zijn. Als een derde koppel er niet in zit, zou je nog kunnen proberen een viertal en een koppel te mkane, waarbij je nu eerst beide koppels samen probeert te houden. Als dat lukt, kan Lillie daarna een vriendje uitzoeken. Lukt dat niet, dan zou ik haar terug brengen naar de opvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-9-2017 at 17:51 zei Christaaa:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap dat je een drietal geprobeerd hebt, terwijl je wist dat Lillie eerder niet goed kon aarden in een groep. Tja, dan kan dit de uitkomst zijn... Enorm zuur natuurlijk, maar ik ben bang dat je er niet veel meer aan kunt veranderen. Een nieuwe koppeling zonder de nieuwe voedster, zou nog best eens lastig kunnen zijn. Als een derde koppel er niet in zit, zou je nog kunnen proberen een viertal en een koppel te mkane, waarbij je nu eerst beide koppels samen probeert te houden. Als dat lukt, kan Lillie daarna een vriendje uitzoeken. Lukt dat niet, dan zou ik haar terug brengen naar de opvang.

@Christaaa Lillie komt uit een groep met 1 andere voedster en 2 exrammen. De voedster ging dood, ze wilde er geen andere voedster bij dus de 2 heren gingen samen verder en lillie viel buiten de boot. Lillie is op zich best lastig te koppelen maar ik kreeg er eigenlijk vertrouwen in doordat ze continu Nena opzocht en haar ook door de tralies waste.. Dit heeft ze ook tot 1.5 week gedaan alleen daarna ging het flink mis. Ook misschien wel een beetje door mezelf omdat ik het ergens in mijn achterhoofd wel wist... aan de andere kant ben ik wel heel blij dat ik het gedaan heb. Lillie en Kiko gingen op zich best goed samen. Zaten af en toe bij elkaar maar het is nooit een klef koppen geweest. Ook tijdens het eten was het vaak erg onrustig.. Nu Kiko met Nena zit zie ik gelijkenissen met mijn andere koppel Jopje en Lynn. Nu Lillie in de opvang zit voor een nieuwe vriend merk ik dat hier de rust ook is wedergekeerd. Al met al zuur, maar wel de beste beslissing. Jammer dat ze niet als trio door konden, waren wel super leuk samen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
Op 2-10-2017 at 16:05 zei Lienappelsien:

Jammer dat het niet is gelukt. 

 

Heeft Lillie inmiddels een match gevonden? En komt ze dan weer terug bij jou?

Sorry @Lienappelsien heel lang niet online geweest... Lillie heeft een nieuw thuis gevonden bij een kennis met de alleen een ander ventje en geen andere konijnen in haar buurt. Ze doet het super en oogt gelukkiger dan ooit. Ik ben blij voor haar dat we deze keuze hebben gemaakt. Ik mis haar nog iedere dag, maar het is voor haar en de andere nijnen veel beter dus uiteindelijk voor ons ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .