Ga naar inhoud

Radeloos na casteratie


Evangeline

Aanbevolen berichten

Hallo mede bunny bunches! 

Dit is mijn eerste post en ik vraag meteen jullie hulp want inmiddels ben ik radeloos. 

 

Ik heb nu ruim een half jaar een mannetjes konijntje genaamd Kush. Dit is mijn eerste konijntje ooit, en dus al heel veel aan bunny bunch gehad! Tot nu toe ging het eigenlijk hardstikke goed, en kush is een heel makkelijk en lief konijn die alles wel prima vind. 

 

Nu heb ik hem afgelopen vrijdag laten castreren, maar hij blijft maar aan zijn wond likken! Zo erg dat we zelfs al een keer terug moesten omdat hij het weer open had gelikt of gebeten.

 

Nu is een kap heel lastig want hij is een dwerg konijn kruising, dus hij is maar heel klein. En op dit moment loopt hij met een shirt om z'n buik en nek zodat hij er niet bij kan, maar dit krijgt hij na wat wurmen gewoon af... 

 

Ik las wat over tubigrip maar  dat lijkt me lastig omdat hij wel moet kunnen plassen, poepen en zijn blindedarm keutels op moet kunnen eten! 

 

Wie kan mij helpen...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was laatst ook een lid die een konijn had die maar niet van de hechtingen af wilde blijven. Die pet medical shirts werken inderdaad het beste, maar ook die krijgen ze gesloopt. Het kan dus best zo zijn dat je om de paar dagen zo een nieuw ding aan moet trekken. Maar in die shirts zit een opening voor het keutelen, dat is wel zo prettig voor het konijn. Verder is het echt een kwestie van proberen, opletten en hopen dat het snel goed geneest en niet meer nodig is een shirt aan te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .